Nissan Motor a revenit pe profit în perioada aprilie-septembrie 2021, după doi ani de pierderi semestriale, chiar dacă a vândut mai puţine vehicule, din cauza deficitului global de semiconductori cu care se confruntă industria auto, informează Agerpres.
Al treilea producător auto nipon a raportat în primul semestru din anul fiscal 2021 un profit net de 168,6 miliarde de yeni (1,50 miliarde de dolari), după ce în perioada similară a anului trecut înregistrase pierderi de 329,9 miliarde de yeni.
De asemenea, profitul operaţional al Nissan s-a situat la 139,13 miliarde de yeni, faţă de pierderi de 158,76 miliarde de yeni, în timp ce vânzările au urcat cu 27,6%, la 3.950 miliarde de yeni.
Nissan şi-a îmbunătăţit estimările privind profitul net în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2022 la 180 miliarde de yeni, faţă de previziunea precedentă de 60 miliarde de yeni, în timp ce profitul operaţional ar urma să ajungă la 180 miliarde de yeni, faţă de un nivel de 150 miliarde de yeni estimat anterior, iar vânzările ar urma să urce cu 11,9%, la 8.800 miliarde de yeni.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.