Compania auto japoneză "Nissan Motor" Co. a înregis-trat rezultate peste aşteptări în perioada ianuarie - martie 2011, datorită sporirii vânzărilor.
Profitul net al societăţii a fost de 30,8 miliarde yeni (380 milioane de dolari) în intervalul menţionat, comparativ cu o pierdere de 11,6 miliarde yeni în trimestrul întâi din 2010. Analiştii anticipau un câştig de numai 23 miliarde yeni.
În întregul an fiscal încheiat în 31 martie, profitul companiei a fost de 319,2 miliarde yeni, de pes-te şapte ori mai mare decât în anul anterior.
Vânzările "Nissan" au crescut cu 10% în perioada ianuarie - martie, la 2.350 miliarde yeni. Volumul livrărilor a sporit cu 15,6%, la 1,17 milioane de autoturisme. Cele mai importante creşteri au fost consemnate în America de Nord şi Asia (excluzând Japonia, unde livrările au scăzut cu 22%, la 162.000 de unităţi). În America de Nord, vânzările au sporit cu 22%, la 354.000 de unităţi, iar în Asia (fără piaţa niponă), cu 29%, la 353.000.
Pe întreg exerciţiul fiscal, cifra vânzărilor a crescut cu 17%, la 8.770 miliarde yeni.
"Nissan", care va reveni la capacitatea deplină de producţie în octombrie, anunţă că trimestrul curent va fi "mai dur" decât cel anterior, în condiţiile în care societatea încearcă să se redreseze după cutremurul din martie, care a dus la oprirea producţiei, respectiv la închiderea unor fabrici.
Oficialii companiei au declarat, ieri: "Cutremurul din 11 martie a întrerupt semnificativ operaţiunile noastre, însă, deşi efectele acestei tragedii continuă să ne afecteze activitatea, ţintim o redresare solidă".
În iulie 2010, "Nissan" şi-a transferat producţia de autoturisme mici din Japonia în Thailanda, în parte din cauza aprecierii yenului.
Compania a produs 4,15 milioane de vehicule la nivel global în anul fiscal încheiat în 31 martie.