Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a precizat printr-un comunicat de presă că au adoptat în cadrul Consiliului Consultativ trei decizii referitoare la furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal poştal.
ANCOM anunţă că "modificările au vizat, în principal, transpunerea în legislaţia secundară a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, ultimele prevederi ale acestui act normativ intrând în vigoare la data de 1 ianuarie 2017".
Prin urmare, au fost actualizate condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, precum şi drepturile şi obligaţiile furnizorului desemnat şi a fost "optimizat procesul de evaluare a respectării obiectivelor de calitate stabilite în sarcina acestuia", informează comunicatul.
Condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal anunţate de ANCOM sunt următoarele: noua decizie prevede, în conformitate cu legislaţia primară, că ANCOM va analiza şi va stabili cuantumul costului net rezultat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, pe care îl va comunica Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI). Ulterior, mecanismul de compensare a costului net, inclusiv sursele de finanţare, vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului, la iniţiativa MCSI.
Decizia pentru modificarea şi completarea Deciziei preşedintelui ANCOM nr. 541/2013 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale va fi trimisă spre publicare în Monitorul Oficial al României şi va intra în vigoare la data publicării.