Notino, magazin digital de produse de frumuseţe şi sănătate din Europa, a depăşit o cifră de afaceri record de 1,1 miliarde de euro în ultimul an fiscal. Piaţa din România a reprezentat 8,1% din acest rezultat, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Cu operaţiuni în 27 de pieţe europene, Notino a înregistrat un nou record, depăşind din nou o cifră de afaceri de peste un miliard de euro în anul fiscal 2023 (mai 2023 până în aprilie 2024). Comparativ cu anul fiscal precedent, cifra de afaceri a companiei a crescut cu circa o treime, la 1.138 milioane de euro (28,9 miliarde de coroane).
Vânzările NOTINO s-au majorat în toate ţările, cele mai rapide creşteri fiind în Estonia (108%) şi Elveţia (82%). Cea mai mare piaţă externă a companiei este Polonia, care a reprezentat 15% din cifra de afaceri totală, urmată imediat de piaţa cehă, care a contribuit cu 14% la cifra de afaceri totală.
Ca parte a strategiei sale de expansiune, Notino a deschis un nou centru de distribuţie semi-automat în Milano, Italia, în 2023
"Italia este una dintre pieţele noastre cheie şi a reprezentat 8,6% din cifra de afaceri. Datorită deschiderii noului centru de distribuţie în Milano, am eficientizat semnificativ livrarea transporturilor nu numai în Italia, ci şi în alte ţări din sudul Europei", a declarat Zbynìk Kocian, CEO Notino.
Notino îşi consolidează, de asemenea, poziţia pe piaţa poloneză. Anul acesta, a deschis un alt centru de distribuţie în £od¼.
Conectarea tehnologiei cu frumuseţea
Notino cunoaşte nevoile clienţilor săi şi continuă să îmbunătăţească şi să simplifice experienţa acestora folosind cea mai înaltă tehnologie din lumea cumpărăturilor online. Începând cu anul fiscal 2023, peste 29 de milioane de clienţi au încredere în magazinul digital de frumuseţe Notino, potrivit scorului NPS (metodă de măsurare a gradului de satisfacţie a clienţilor) mai mare de 83% pe termen lung. Viziunea companiei este de a conecta frumuseţea cu tehnologia.
Anul trecut, Notino a fost prima companie care a introdus pe piaţă serviciul său unic My Discovery Box, care permite clienţilor să aleagă o selecţie personalizată de 5 mostre la alegere. Datorită acestor cutii, clienţii pot descoperi noi produse fără a fi nevoiţi să cumpere pachete întregi şi pot testa mai întâi dacă produsele li se potrivesc. My Discovery Box completează astfel alte servicii din aplicaţia Notino, ceea ce simplifică foarte mult selecţia şi achiziţionarea produselor. În acelaşi timp, cu ajutorul Oglinzii Virtuale, clienţii pot testa nuanţele produselor cosmetice, Fragrance Finder îi va ajuta să aleagă un parfum, iar Skin Analyzer integrează în câteva minute o rutină personalizată de îngrijire a pielii cu ajutorul inteligenţei artificiale. Notino a prezentat aceste instrumente şi în campaniile de ambasador care au fost lansate anul acesta în Cehia, Slovacia, România şi Italia. Împreună, Ewa Farna, Kristína Svarinska, Theo Rose şi Bianca Balti le arată clienţilor legătura dintre lumea frumuseţii şi a tehnologiei.
Pentru a menţine calitatea peste standard a serviciilor sale, Notino inovează şi introduce noi tehnologii în logistică şi IT. O noutate în acest an este un container automat, care separă mostre şi le adaugă în colete. Chiar şi ambalarea tuturor comenzilor este automatizată.
"Gestionăm până la 40% din toate comenzile cu o linie automată de ambalare, care economiseşte până la 90% din deşeurile de plastic datorită filmului de vid şi termocontractabil. Ambalarea devine astfel mai eficientă şi mai sustenabilă", a declarat Toma¹ Hofer, Head of logistics Notino.
Pentru anul fiscal 2023, Notino a livrat un total de 26 de milioane de colete către clienţi, cu o cincime mai mult decât în anul precedent. Notino a livrat un total de 75 de milioane de produse pe an. În Cehia, cel mai mare vânzător european de produse de frumuseţe şi sănătate de e-commerce a trimis cele mai multe pachete clienţilor pe 18 decembrie, exact 138 de mii de expedieri, adică aproape de două ori media zilnică.
Scopul Notino este să crească în continuare, dar eficient, păstrând în acelaşi timp calitatea cu care şi-a obişnuit clienţii.
"Din punct de vedere tehnologic, ne adaptăm pentru a face Notino rezilient şi pregătit pentru o creştere continuă. Odată cu creşterea volumului de comenzi creşte şi presiunea asupra sistemelor noastre IT interne şi logistice. Pe măsură ce dorim să oferim clienţilor servicii de calitate, trebuie să fim întotdeauna cu un pas înainte", a adăugat Kocian.