Notino, retailer-ul online de parfumuri şi produse cosmetice, a realizat o cifră de afaceri anuală de 563 milioane de euro (14,5 miliarde de coroane ceheşti), conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Aceasta reprezintă o creştere de aproape 194 milioane de euro (5 miliarde de coroane ceheşti) faţă de anul precedent, respectiv o creştere de 42% de la an la an. Ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.
Potrivit sursei citate, anul 2020 a fost pentru Notino, în multe privinţe, un an record. Compania a livrat peste 12 milioane de pachete în întreaga Europă, iar în cadrul promoţiei Black Friday, cea mai aglomerată perioadă de dinaintea Crăciunului, a procesat un număr incredibil de 140.000 de colete, într-o singură zi. În medie, numărul de pachete procesate zilnic a fost, în acest an, de aproximativ 30.000.
În privinţa cifrei de afaceri, categoria cea mai puternică o constituie, în mod tradiţional, parfumurile, situaţie valabilă şi pentru anul 2020. De remarcat însă că această categorie a evoluat mai lent decât cosmeticele. În timp ce parfumurile au crescut cu 22% de la an la an, în cazul produselor de machiaj creşterea a fost de aproape 50%, iar în ceea ce priveşte cosmeticele pentru păr şi îngrijirea tenului, cifra de afaceri a crescut cu 70%.
"Parfumurile reprezintă jumătate din performanţa întregii companii şi rămân în continuare forţa motrice a încasărilor noastre. Anul trecut, însă, am văzut o creştere accelerată a categoriilor de cosmetice. Ne dăm seama că produsele cosmetice reprezintă ceea ce clienţii noştri îşi doresc şi au nevoie. De aceea, ne concentrăm acum pe extinderea ofertei de produse de machiaj şi de cosmetice pentru păr şi îngrijirea tenului", a declarat Zbynìk Kocian, CEO Notino.
În total, liderul în domeniul frumuseţii şi al comerţului electronic a vândut peste 55 milioane de produse.
Notino operează în prezent pe 24 de pieţe, unde anul trecut a câştigat 3,5 milioane de clienţi noi. Numărul total al clienţilor a depăşit astfel 16,5 milioane. Compania şi-a deservit până acum clienţii din singurul centru de distribuţie din Republica Cehă, dar în 2020 a deschis Conform comunicatului, în al doilea centru logistic, în România. "În contextul pandemiei de coronavirus, transporturile şi circulaţia în Uniunea Europeană au fost îngreunate, creând o situaţie fără precedent. Pentru noi este important ca toţi clienţii noştri să îşi primească pachetele nu doar la timp, ci chiar mai rapid ca înainte", a declarat Kocian, cu menţiunea că misiunea noului centru de distribuţie din Bucureşti este să ajute în acest sens. Centrul din România gestionează, de exemplu, livrările către Grecia sau Bulgaria, ceea ce apropie Notino de clienţii din ţări mai îndepărtate. "Credem că, datorită acestui pas, vom îmbunătăţi şi mai mult experienţa consumatorilor cu platforma noastră. Descentralizarea gestionării şi a depozitelor Notino reprezintă, în acelaşi timp, o importantă expansiune a companiei pe pieţele externe", a adăugat Kocian.
În anul 2020, compania şi-a extins reţeaua de magazine fizice, deschizând cel mai mare şi mai modern magazin al său în centrul comercial Westfield Arkadia din Varşovia. Notino a prezentat un concept de magazin absolut nou, cu un design interior îmbunătăţit şi o abordare inovatoare a vânzării produselor cosmetice. Notino pune accentul pe implementarea tehnologiilor moderne, care facilitează la maximum cumpărăturile clientului. De exemplu, datorită tehnologiilor Youth Finder şi Shade Finder de la Lancôme, diagnosticarea tenului sau selectarea celei mai potrivite nuanţe de fond de ten se pot efectua direct în magazin. Mai mult, clienţii pot descoperi parfumul ideal cu ajutorul tehnologiei AirParfum Fragrance Finder, un serviciu unic în Polonia. Notino operează magazine fizice în 9 ţări, inclusiv România, Ungaria şi Austria.