Notino, unul dintre cei mai mari retaileri online de parfumuri şi cosmetice, a făcut noi investiţii în dezvoltarea capacităţilor logistice, conform unui comunicat de presă. Compania se află într-un proces continuu de dezvoltare a centrului de logistică de 7.000 de metri pătraţi, situat în Bucureşti, investiţia ridicându-se la aproximativ 3 milioane de euro.
Anul trecut, Notino a decis să deschidă un centru de distribuţie în România, pentru a oferi clienţilor servicii de cea mai înaltă calitate şi livrare mai rapidă. Decizia a fost accelerată mai mult de pandemia Covid-19, când transportul şi circulaţia în Uniunea Europeană au fost restricţionate, creându-se o situaţie fără precedent. România este a patra cea mai mare ţară din punct de vedere al vânzărilor, pe primele locuri clasându-se Republica Cehă şi Polonia. În 2020, Notino a avut o cifră anuală de afaceri de 563 de milioane de euro (2.7 miliarde de lei), ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.
Scopul noului centru de distribuţie din Bucureşti este de a gestiona livrările nu numai în România, ci şi în Grecia şi Bulgaria. Acest lucru va aduce Notino mai aproape de clienţii din ţările mai îndepărtate, fiind o extindere importantă a companiei pe pieţele externe. În viitor, Notino intenţionează să deschidă mai multe centre de distribuţie în străinătate pentru a putea oferi aceleaşi servicii şi în alte zone.
Potrivit sursei citate, cele mai mari investiţii au fost făcute în IT, în sistemele de depozitare şi în transport. În 2021, Notino a investit într-un sistem semiautomat de depozitare, care a crescut capacitatea de stocare, pregătindu-se pentru următorul sezon de Black Friday şi Crăciun, perioade când cererea de produse este mai mare. Viteza de livrare a crescut, Notino oferind chiar livrări în ziua următoare, ca rezultat al reducerii timpului de pregătire a comenzii, de la momentul plasării, până la momentul livrării către curier. În viitor, compania plănuieşte să investească mai mult în automatizarea ambalării.
Capacitatea depozitului permite Notino să îşi extindă în continuare oferta de produse, care în prezent este de 55.000 de tipuri de produse, de la make-up, până la odorizante de cameră.
Într-o zi obişnuită, centrul de distribuţie gestionează 5.000 de colete. Cererea mai mare începe în jurul perioadei de Black Friday şi continuă până la Crăciun, când sunt livrate aproximativ 15.000 de colete pe zi. Anul trecut, Notino a înregistrat un număr record de 140.000 de comenzi din toată Europa într-o singură zi, la centrul de distribuţie din Republica Cehă, în perioada Black Friday.
La centrul de distribuţie din România lucrează aproximativ 130 de angajaţi, dar în perioada Crăciunului numărul creşte la 200, datorită numărului mare de colete, deoarece livrarea rapidă este unul dintre pilonii principali şi face parte din strategia şi serviciile pe care Notino le oferă clienţilor săi.