Numărul producătorilor de băuturi alcoolice din Rusia a scăzut cu 32% în 2011, la 341, ca rezultat al măsurilor guvernamentale privind relicenţierea întreprinzătorilor şi distribuitorilor locali din domeniu, conform publicaţiei RBC.
Aceasta arată că, potrivit Serviciului Federal pentru Piaţa Alcoolului, numărul distribuitorilor en-gros de băuturi alcoolice a scăzut cu 19%, la 1.690 firme.
Autoritatea din domeniu a lansat, anul trecut, relicenţierea la scară largă a firmelor cu activităţi pe piaţa băuturilor alcoolice. Potrivit companiilor din domeniu, această măsură este în favoarea marilor producători, care pot îndeplini mai uşor noile norme stricte de pe piaţa de profil. În schimb, autorităţile sunt de părere că măsura de relicenţiere va susţine eliminarea celor care fabrică produse contrafăcute.
Autoritatea a acordat 2.264 de licenţe în 2011, cu 34,1% mai puţin decât în 2010. Astfel, numărul jucătorilor de pe piaţa băuturilor alcoolice s-a redus cu 22%, la 2.041.
Producţia de votcă din Rusia a scăzut cu 9,5% anul trecut, la 86,3 milioane decilitri, iar cea de vin - cu 10,5%, la 40,4 milioane decilitri. Potrivit Serviciului Federal pentru Piaţa Alcoolului, piaţa produselor contrafăcute din Rusia s-a redus cu 36,5% anul trecut.