Ai zice că-i o greşeală.
Dar nu e.
Bancpost îi cere unui creditat în franci elveţieni cu 13.000 de lei mai mult decât valoarea creditului la cursul zilei şi speră să-l aburească din cuvinte cu o "ofertă de nerefuzat".
Clientul este siderat şi nu-i vine să creadă ceea ce citeşte: "Se converteşte soldul de 43.432 CHF în 196.371 lei".
Fraza citată este parte a ofertei pe care banca i-a făcut-o debitorului, după cum ne-a relatat acesta, evidenţiind că, dacă facem calculul, cursul propus de bancă este de 4,52 de lei/CHF, în condiţiile în care, în prezent, instituţia financiară practică un curs de 4,22 lei/CHF.
În contextul în care alte bănci au făcut conversii cu discounturi la sold, Ministerul Finanţelor Publice pregăteşte o lege în care să prevadă exact acest lucru, iar BNR recomandă împărţirea poverii, clientul Bancpost este de-a dreptul şocat de ceea ce banca sa i-a putut propune şi detaliază pe pagina sa de socializare: "Bancpost ofertează unui client trecerea de la CHF în LEI, printr-o conversie pe care NU O POŢI REFUZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Concret, au convertit soldul din CHF în LEI la un curs de ...... ţineţi-vă bine 4,52 lei/CHF. În condiţiile în care au spus că este un curs NEGOCIAT!!!!!!!!!
Adică, clientul reia creditul, după ce a plătit deja 8 ani de zile, de la zero + încă 16.000 de euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PRACTIC: clientul a plătit aşa: 15.000 euro AVANS pentru un apartament care făcea, în 2007, 43.000 euro. Pentru diferenţa de 28.000, clientul a contractat un credit ipotecar în CHF - 46.500 CHF (valoare sold în 2007: 95.059 lei). Până în momentul de faţă, clientul a plătit aproximativ 96.948 lei. Practic, a acoperit valoarea în lei a soldului iniţial. Acum, banca propune oferta de conversie a unui sold de 43.432 CHF în 196.371 RON. FACEŢI CALCULUL ŞI VEDEŢI CE CURS OBŢINEŢI. Banca estimează acum o nouă valoare total plătibilă de 316.796 RON (71.932 la EURO la curs BNR) pentru un apartament care acum face 29.800 EURO, conform ultimului raport de evaluare a Băncii".
Contactat de Ziarul BURSA, clientul ne-a precizat că, după ce a primit oferta scrisă, a sunat la bancă să ceară explicaţii, iar aceasta din urmă i-a transmis telefonic că, în ofertă, au fost luate în calcul "anumite riscuri" care ar apărea dacă conversia ar fi făcută la o dată ulterioară, dar că, dacă debitorul ar semna acum pentru conversie, atunci cursul ar fi cel actual.
Un răspuns cel puţin năucitor, consideră clientul, care se întreabă cine-i garantează că spusele operatorului bancar prin telefon ar fi cele care s-ar aplica într-un proces actual de conversie, şi nu cele scrise în ofertă...
Reprezentanţii băncii ne-au transmis şi nouă, la solicitarea făcută, o frază asemănătoare cu explicaţia dată debitorului, fără să infirme spusele acestuia: "La conversia creditelor în CHF în moneda naţională, Banca aprobă o sumă care să protejeze clientul de eventualele fluctuaţii ale monedei CHF, urmând însă ca la debursarea creditului soldul în lei să reflecte situaţia financiară de la momentul implementării conversiei".
Dacă acesta este limbajul băncilor în relaţia cu clienţii, cum să înţeleagă oamenii simpli ce trebuie să semneze şi ce nu când merg la ghişeu să facă diverse operaţiuni?
Clientul în cauză ne-a mai spus că, în urma unei solicitări la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), instituţia i-a răspuns că a identificat clauze ce pot fi abuzive, în contractul său: "Un contract de credit similar cu al dumneavoastră a fost analizat de către o echipă de control, iar în urma verificărilor efectuate au fost identificate clauze cu privire la dobândă, comision de administrare şi risc valutar, care pot fi considerate ca fiind abuzive. (...) Acest contract a fost înaintat instanţei de judecată competente în vederea analizării şi pronunţării asupra clauzelor".
O echipă de experţi au calculat cât ar trebui să returneze banca debitorului în contul sumelor plătite de client în baza respectivelor clauze considerate de ANPC abuzive - peste15.000 de CHF.
"În loc să fie conştientă că a furat clientul în aşa hal, banca nu ştie cum să-l fure în continuare", conchide furios debitorul împrumutat în CHF.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 09:43)
dati banca in judecata! oferta arata reaua intentie a bancii!
multumim pentru articol, din pacate Bursa este singurul ziar care acopera subiectul CHF. oricum, ca ziar financiar, altul nici nu mai conteaza
1.1. Multumim! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Redactia în data de 04.08.2015, 09:48)
Multumim pentru apreciere! Incercam si speram sa si reusim sa ne facem meseria asa cum trebuie - seriosi, impartiali si pasionati.
1.2. Reactia (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Fan BURSA în data de 04.08.2015, 12:40)
BURSA va rugam sa ne tineti la curent cu ce ameda a dat ANPC bancii pentru aceasta mizerie.
Multumesc.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 09:46)
in timp ce rudele mai mari incearca sa se tina pe linia de plutire in Grecia, Bancpost incearca sa jupoaie romanii datornici, sub supravegherea BNR, ARB si a oricui din tara asta
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 11:57)
Cele mai execrabile servicii bancare le gasesti la Bancp(R)ost si sunt dublate de impertinenta angajatilor. Am stat 1 luna de yile oentru un card de debit.A fost prima si ultima data cand am apelat la serviciilor lor (in momentul in care mi-au eliberat cardul am si inchis reziliat contractul cu ei). Ma tot mir cu mama dracului mai rezista pe piata.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 13:37)
Este multi prosti, care este ei si care accepta sa fie tratati ca atare chiar si cand isi dau seama ca sunt tratati ca niste prosti.
Necunosterea drepturilor si mai ales incapacitatea de a si le cere.
"Fara steag de cultura un popor e o gloata nu o oaste" (Nicolae Iorga), asa ca ce razboi sa duci cu turma asta?
Ne jupoaie astea ca pe niste sclavi din pleistocen...
3.2. Este rosii la piata? (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 22:05)
Este multi prosti, .... ! esti bucurestean?
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.08.2015, 10:41)
ții neaparat sa corectezi o greseala intentionata?
Sau poate ironia nu este chiar atat de evidenta pentru tine? (care este ea, ironia zic, una cât de cât finuță)
in caz ca e mai e nevoie, cel putin pentru tine, explicitez faptul ca, intrebarile retorice nu necesita raspuns. (asta in caz ca nu 'simti' nici retorica)
Dar ironiile si retoricile malitioase nu-si (prea) au rostul..., deci nici macar comentariul meu.
Vreau doar sa-ti dau tie ocazia sa fi tu (mai) destept si sa renunti primul, ramamnand astfel mai filozof ca mine, intorcandu-mi astfel si celalat obraz.
...Caragiale asta bată-l vina, m-a invata numai la prostii.
si, poate spre insatisfactia multora, nu, nu (mai) sunt bucurestean :) si chiar nici roman!
Succesuri! (ca vorba aia, e mai multe)
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.08.2015, 14:04)
OK, te "iert".
4. BANCPOST sau BANC PROST?
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 12:37)
"La conversia creditelor în CHF în moneda naţională, Banca aprobă o sumă care să protejeze clientul de eventualele fluctuaţii ale monedei CHF, urmând însă ca la debursarea creditului soldul în lei să reflecte situaţia financiară de la momentul implementării conversiei".!!!???
DEBURSAREA CREDITULUI SI DEBUSOLAREA CLIENTULUI.....
5. Somnul alesilor naste monstrii!
(mesaj trimis de Opinca votantul în data de 04.08.2015, 12:47)
Daca cele semnalate sunt reale, atunci adormitii nostri de parlamentari ar trebui sa se trezeasca si chiar daca se tavalesc/trandavesc pe undeva in vacanta, de urgenta ar trebui sa opreasca definitiv abuzurile si comportamentul acesta de stapani de sclavi de pe plantatiile de acum 100 de ani.
6. Jurnalism lipsa
(mesaj trimis de OBSERVATOR în data de 04.08.2015, 14:26)
Alo, Redacția, nu vă îmbătați cu apă rece...Pentru a fi corect în conținut, un articol ar trebui să răspundă la vreo cinci Întrebări : ce/cine, când, unde, cum.
Apoi, pentru a fi, eventual și echidistant în tratarea unui subiect, un principiu fundamental - inclusiv sau mai ales în drept , dar și în jurnalism - spune că trebuie audiat și inculpatul înainte de a da o sentință.
Articolul dvs., pentru care vă felicită unii debitori, are oarece lacune la capitolul deontologie.
Deși și eu sunt supărat pe Bancpost (am renunțat la orice card/credit de la ei, demult), mă gândesc totuși că suma convertită este mai mare pentru că include și comisionul de administrare (prevăzut de OUG 50/2010) și celelalte costuri ale creditului....
Articolul nu lămurește deloc acest aspect.
Dacă chiar e o eroare a băncii, ar trebui să o invitați să își ceară public scuze. Dacă suma în lei nu e eroare și nici nu include toate costurile, atunci dați-o în ... judecată și veți câștiga ! își merită soarta de candidată la ... depresie împreună cu mama ei de la Athena !
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 15:44)
daca taceai, filozof ramaneai
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 16:48)
si comisionul de administrare este legal? care este ratiunea acestui comision? platesti bancii sa iti administreze un cont in acelasi timp in care ii platesti si dobanda pentru contul respectiv? nu e de ajuns ca banca isi castiga banii din dobanda?
6.3. arunci cu piatra în singurul care se implica (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 17:05)
Nu înțeleg ce ai cu acest articol,în timp ce ziarul Bursa este singurul care se implica... Mie mi se pare ca articolul răspunde tuturor întrebărilor pe care le-ai Pus-bancpost a făcut o oferta de toată jena,iar reporterul a cerut și opinia băncii,care este la fel de jenanta ca oferta făcută clientului.dovada ca Bursa nu minte este faptul ca banca nu neaga..mai bine du-te și te culca decât sa faci comentarii în plus!!!
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de adi în data de 04.08.2015, 18:53)
vezi ca e abuz de functie, torna-i la diicot.
7. Bancprost
(mesaj trimis de Anonimul chf în data de 04.08.2015, 19:14)
Aceeasi stupizenie am primit si eu azi prin telefon, conversie la cursul zilei fara discount. Doamna care a sunat a spus care nevoie de o situatie pt centrala. Cred ca fac un sondaj sa vada cat mai pot suge de la noi... Cea mai nesimitita banca din România
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.08.2015, 22:09)
Ce suge?ce sa suga?
8. Bankpost
(mesaj trimis de anonim cluj în data de 04.08.2015, 22:13)
Credeti ca sunt sanse cu bankpostul in judecata am un credit ipotecar din 2007 cu un credit de 33.500chf am platit pana acuma si la momentul de fata soldul30.200e normal....
8.1. posibil (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.09.2015, 12:02)
Dupa cum merge justitia in Romania, sunt slabe sanse sa castigati mare lucru...poate doar comisioanele clar abuzive...eu ma judec de un an si jumatate si ma tot amana nu stiu din ce motiv, ca banca nu se prezinta la procese...
9. BancPost= camatari legali
(mesaj trimis de anonim în data de 01.09.2015, 11:57)
Este adevarat ca BancPost este cea mai execrabila institutie financiara...cei mai mari camatari sustinuti de insusi Mugur Isarescu...si de justitie, din pacate....BancPost cei mai mincinosi, jegosi si lipsiti de scrupule...cu angajati antrenati sa vanda si pe mama lor...