A şasea ediţie a Salonului Internaţional Auto Bucureşti (SIAB) va înregistra 100 de premiere în industria auto pe piaţa locală, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, Thierry Hesse, preşedintele societăţii AMC Promotion, responsabil pentru organizarea SIAB. Hesse nu a oferit mai multe detalii despre aceste premiere, spunând că organizatorii nu vor dezvălui noutăţile înaintea constructorilor de automobile.
El a afirmat că SIAB 2007 va fi cea mai mare manifestare expoziţională din România şi va reuni 200 de mărci de automobile şi accesorii, cu 50% mai mult decât la ediţia precedentă din 2005, din care 35 vor fi constructori de automobile faţă de 19 în 2005. Toate mărcile auto prezente pe piaţa românească, cu excepţia Peugeot, vor fi prezente la SIAB 2007. În acest an vor participa şi mărcile grupului Ţiriac Auto care nu au participat la ediţiile anterioare - Chrysler, Dodge, Ford, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover, Mercedes, Mitsubishi, Smart, Lexus, precum şi marca Saab importată de compania Augusta Motors şi Mazda distribuită în România de Mazda Motor Europe.
Ediţia 2007 a SIAB va fi deschisă publicului între 5-14 octombrie într-o nouă locaţie - fostul magazin Metro Otopeni. Suprafaţa de expunere va fi de circa 50.000 m.p. în creştere cu 25-30 % faţă de ediţia anterioară.
Potrivit preşedintelui APIA, Brent Valmar, SIAB a fost un timp la concurenţă cu Salonul Auto de la Budapesta, însă importanţa şi amploarea sa au determinat Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Automobile (OICA) să ia decizia ca SIAB să îşi păstreze perioada de organizare, în timp ce Salonul de la Budapesta va fi organizat din doi în doi ani în anii pari. Organizatorii SIAB mizează la ediţia 2007 pe un număr de 300.000 de vizitatori faţă de 250.000 la ediţia precedentă.