Reporter: Care sunt principalele servicii oferite de aplicaţia MyCarAssistant?
Cristian Astaloş: Am construit aplicaţia MyCarAssistant pentru a veni în sprijinul şoferilor şi administratorilor de flote şi suntem în momentul de faţă cel mai complex asistent auto digital din România. Scopul nostru principal este să îi ajutăm pe aceştia să economisească atât timp, cât şi bani, din evitarea potenţialelor amenzi, prin gestionarea şi rezolvarea nevoilor vehiculelor sau flotelor cu ajutorul tehnologiei. Principalele funcţionalităţi pe care le oferim prin aplicaţie sunt generarea de notificări înainte de expirarea unui document, astfel încât şoferii să fie mereu la curent cu ce documente sunt pe punctul de a expira, stocarea documentelor în format digital, posibilitatea de a înregistra notiţe, gestiunea daunelor, opţiunea de a adăuga istoricul de mentenanţă, asistenţă privind starea vehiculelor sau evidenţa cheltuielilor, dar şi funcţionalitatea de a găsi cea mai apropiată staţie ITP, reînnoirea poliţelor RCA, tractare din orice punct din ţară, posibilitatea de a obţine o maşină de înlocuire în caz de accident, costul aferent închirierii acesteia fiind suportat în întregime de către compania de asigurări a şoferului vinovat de producerea accidentului, totul accesibil de pe orice device cu ajutorul aplicaţiilor mobile şi web.
Reporter: Câte automobile aveţi în aplicaţie şi care este numărul estimat pentru finalul acestui an?
Cristian Astaloş: Recent, am depăşit pragul de 60.000 de vehicule înscrise în aplicaţie, aceasta fiind lansată de curând şi în ţări precum Republica Moldova, Ungaria, Germania şi Austria. Totodată, până la finalul anului, avem în plan extinderea reţelei de parteneri, atragerea de noi investiţii şi ne dorim să ajungem la 200.000 de automobile înscrise în aplicaţie. Obiectivul nostru este acela de a deveni un must-have al oricărui şofer, o aplicaţie pe care să se bazeze şi să îi uşureze administrarea unui autoturism cu tot ceea ce presupune acest lucru. Aşa cum o aplicaţie de hărţi şi GPS te ajută să te ghidezi în trafic, noi suntem soluţia perfectă care oferă şoferilor siguranţă şi linişte că respectă legislaţia, evită amenzile şi au grijă de vehiculele lor.
Reporter: Câte dintre ele aparţin persoanelor fizice şi câte aparţin sectorului corporate?
Cristian Astaloş: În momentul de faţă, proporţia este de 80% persoane fizice şi 20 % persoane juridice. Până la finalul lui 2023, ne aşteptăm la o creştere de până la 150.000 de autovehicule înscrise de utilizatori persoane fizice şi 50.000 deţinute de companii.
• Aplicaţie gratuită, în limita a 5 vehicule
Reporter: Care sunt cele mai frecvente probleme întâlnite la clienţii dumneavoastră cu privire la gestionarea flotei auto?
Cristian Astaloş: Dacă nevoile de bază ale unei maşini personale sunt relativ limitate, undeva la 10, acestea cresc exponenţial pentru flote. În general, utilizatorii noştri au o viaţă ocupată şi cel mai des se lovesc de problema datelor de expirare pentru diferite documente sau obiecte. De asemenea, costul de întreţinere şi istoricul de mentenanţă sunt foarte importante pentru ambele categorii de utilizatori. Pe lângă faptul că nu mai uiţi ce intervenţii a avut maşina ta, prin istoricul de mentenanţă complet, un şofer îşi creşte şansele de a o vinde mai uşor când va veni momentul. Totodată, este destul de dificil să mai păstrăm un dosar cu toate actele şi documentele unei maşini mai ales când toata lumea foloseşte un telefon mobil. De aceea, am uşurat acest proces prin stocarea documentelor în format digital. Şi, bineînţeles, posibilitatea de a adăuga notiţe. Cine mai ştie, de exemplu, ce tip de ulei a folosit ultima dată când a făcut revizia? În aplicaţia MyCar poţi salva direct aceste informaţii, pentru a le avea mereu la îndemână.
Reporter: În ce localităţi din ţara noastră aveţi cei mai mulţi utilizatori?
Cristian Astaloş: În topul oraşelor cu cei mai mulţi utilizatori sunt Bucureşti, Cluj, Constanţa, Timişoara şi Braşov.
Reporter: Aveţi în plan o extindere a zonei de acoperire, în afara teritoriului naţional, cu serviciile oferite de compania dumneavoastră?
Cristian Astaloş: Aplicaţia este deja disponibilă în Republica Moldova, Ungaria, Germania şi Austria şi dorim să ne consolidăm prezenţa şi să îmbunătăţim serviciile oferite şi în aceste ţări. Ulterior, avem în plan să ne extindem activitatea şi în alte ţări din Uniunea Europeană în funcţie de identificarea nevoilor utilizatorilor.
Reporter: Care sunt cele mai accesate servicii de către clienţii persoane fizice?
Cristian Astaloş: Printre principalele funcţionalităţi folosite de utilizatorii persoane fizice se numără verificarea notificărilor primite constant pe telefon şi email, stocarea documentelor digitale, păstrarea notiţelor importante sau istoricul de mentenanţă.
Reporter: Ce beneficii oferiţi sectorului corporate?
Cristian Astaloş: Aplicaţia este gratuită pentru toată lumea în limita a 5 vehicule. Pentru flote mai mari, este nevoie de un abonament anual plătit care vine cu şi mai multe funcţionalităţi dedicate în special companiilor. În funcţie de abonamentul ales, utilizatorii pot beneficia de suport tehnic prioritar, până la 50 de tipuri de notificări, gestiunea şoferilor, administrarea daunelor, administrarea cheltuielilor, rapoarte detaliate sau gestiunea resurselor.De asemenea, avem în lucru şi mai multe funcţionalităţi dedicate segmentului corporate, care vor fi disponibile în lunile următoare. În momentul de faţă, avem deja zeci de clienţi importanţi din această zonă, printre aceştia numărându-se jucători din transport, servicii auto, construcţii, IT, retail sau industria medicală, cu o medie de 50-60 de automobile per flotă. Gestionarea flotelor se realizează extrem de facil, iar şoferii pot adăuga direct în aplicaţie orice problemă a maşinii, ceea ce oferă un control absolut şi o imagine de ansamblu pentru fiecare administrator de flotă.
• Poliţă RCA în 60 de secunde
Reporter: În portofoliul serviciilor oferite de dumneavoastră figurează maşina de înlocuire şi asigurări. Câte maşini aveţi disponibile pentru a le oferi clienţilor care au nevoie să utilizeze un vehicul într-o perioadă de timp determinată? În privinţa asigurărilor RCA, a avut vreun impact negativ ce s-a întâmplat în ultimii ani în piaţa de asigurări, cu companiile City Insurance şi Euroins?
Cristian Astaloş: Cu ajutorul partenerilor noştri, printre care se numără şi Grupul Autonom, avem acces la o flotă de câteva mii de autovehicule plasate pe întreg teritoriul ţării. Orice utilizator al aplicaţiei MyCarAssistant poate solicita o maşină de înlocuire în cazul în care este partea păgubită într-un accident rutier, iar maşina personală se află în service pentru reparaţii. Pe lângă disponibilitatea maşinilor de înlocuire, partea cea mai bună este că şoferii păgubiţi nu trebuie să plătească nimic pentru a beneficia de acest serviciu. Există câteva criterii de eligibilitate şi câţiva paşi de urmat, însă este un serviciu gratuit pentru şoferi. Legat de falimentul City Insurance şi Euroins, acesta a avut un impact negativ în primul rând pentru şoferi. Pe lângă stresul şi timpul necesar reemiterii poliţelor, preţurile au crescut considerabil, ceea ce a pus presiune suplimentară pe finanţele familiilor care deţin vehicule, dar şi pe bugetele companiilor. Din nefericire, toate aceste scumpiri se resimt şi în preţul final al serviciilor pe care le consumăm cu toţii. Am încercat să venim în întâmpinarea utilizatorilor cu oferte care să îi protejeze şi să îi ajute în acelaşi timp. De exemplu, la cumpărarea unei poliţe RCA prin MyCarAssistant, şoferii primesc gratuit o poliţă de tractare, fără nici un cost suplimentar. Este un beneficiu pe care noi îl oferim utilizatorilor noştri pentru a face orice deplasare mai puţin stresantă pentru ei.
Reporter: Câţi angajaţi are compania, cum vă descurcaţi cu forţa de muncă şi ce urmăriţi în procesul de recrutare a personalului?
Cristian Astaloş: Avem o echipă dedicată formată din peste 10 persoane, ce activează pe diferite departamente precum dezvoltare software, business development, marketing, suport tehnic şi management. Mai mult, suntem în căutare de noi colegi care să se alăture echipei. De-a lungul timpului, am ajuns la concluzia că cel mai bine lucrăm cu colegi experimentaţi, cu peste 8-10 ani de experienţă în domeniul de expertiză al fiecăruia. Nu a fost uşor să formăm această echipă, iar de cele mai multe ori am reuşit să ne găsim colegii pe bază de recomandare. Am folosit mai multe platforme de recrutare, însă de multe ori ne-am dat seama ca aplicanţii nu citeau aproape deloc cerinţele postului. Noi căutam în special oameni experimentaţi şi pasionaţi de domeniul auto/moto care să rezoneze cu valorile noastre. Suntem deschişi ideilor fiecărui coleg, le discutăm intern, iar multe dintre ele ajung să fie implementate în aplicaţiile noastre, pentru că ne dorim întotdeauna să găsim cele mai bune soluţii. Pare puţin un clişeu, dar avem un moto după care ne ghidam şi anume: "Always better, always in beta".
Reporter: Cercetare-inovare reprezintă conceptul care ghidează această perioadă. Aveţi în pregătire noi funcţii şi noi servicii pe care să le adăugaţi aplicaţiei dumneavoastră? Când vor fi primele dintre ele accesibile clienţilor aplicaţiei?
Cristian Astaloş: Lucrăm constant la dezvoltarea de noi funcţionalităţi sau îmbunătăţirea celor existente, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori. Scopul nostru este să putem satisface mai bine şi cât mai multe din nevoile şoferilor şi administratorilor de flote, prin ustensile care să le uşureze viaţa sau să îi ajute să-şi eficientizeze procesele existente. Încercam să lansăm în fiecare lună câte o versiune îmbunătăţită a aplicaţiilor, dar există şi funcţionalităţi mai complexe care necesită mai mult timp pentru dezvoltare şi de aceea câteodată lucrăm luni de zile la un anumit feature. Spre exemplu, în luna august, vrem să facem posibilă achiziţia unei poliţe RCA în 60 de secunde cu ajutorul unui nou flow de lucru, iar pe viitor pregătim şi alte surprize. Totodată,lucrăm la funcţionalităţi şi customizări pentru domenii de activitate mai diferite precum agricultură, exploatare sau naval. Cum spuneam, scopul nostru este să satisfacem cât mai mult şi mai bine nevoile utilizatorilor şi de multe ori aceştia au nevoie specifice. Din fericire, tehnologiile actuale şi echipa noastră sunt pregătite să adreseze orice nevoie tehnică ar avea utilizatorii şi suntem foarte mândri de acest lucru.
Reporter: Vă mulţumim.