La aproape două luni de la listarea la cota Bursei de Valori Bucureşti (4 iunie), obligaţiunile emise de "Banca Română pentru Dezvoltare" au înregistrat o valoare de tranzacţionare de 85,7 miliarde de lei, corespunzătoare unui volum de 2.626 titluri. Numărul obligaţiunilor BRD transferate pînă în prezent la BVB reprezintă aproximativ 13% din totalul titlurilor emise. Preţul de tranzacţionare a înregistrat mici variaţii faţă de valoarea nominală (principal), nivelul său minim fiind cu 1,25% mai mare decît principalul, iar nivelul maxim a depăşit cu 3% valoarea nominală. Volatilitatea preţului a fost în general determinată de volumul de titluri transferat. Ultima tranzacţie cu obligaţiuni BRD a fost consemnată în cadrul şedinţei bursiere din 18 august, la preţul maxim înregistrat pînă în prezent (cu 3% mai mare decît valoarea nominală). Lichiditatea acestor titluri este însă redusă, ca urmare atît a lipsei de cumpărători, cît şi, mai ales, a lipsei vînzătorilor. În cadrul sesiunii din 18 august, în piaţă existau numai trei ordine de cumpărare şi doar unul de vînzare, arată un raport realizat de "Intercapital Invest". Volumul total la cumpărare, de 509 obligaţiuni, arată un interes mai ridicat pentru cumpărare decît pentru vînzare.
Analiştii de la "Intercapital Invest" consideră că lichiditatea scăzută a obligaţiunilor, în general, este determinată de faptul că piaţa secundară a acestor instrumente este încă la început. Potrivit aceloraşi surse, o explicaţie ar fi şi faptul că investitorii în obligaţiuni, persoane fizice, nu prea sînt interesaţi de vînzarea obligaţiunilor, deoarece acestea oferă un randament bun.
BRD a emis în luna aprilie a anului în curs un număr de 20.000 de obligaţiuni, cu o valoare nominală de 25 milioane de lei, fondurile atrase ridicîndu-se la 500 miliarde de lei (12,3 milioane euro). Banca a depăşit, astfel, cu 30% plafonul stabilit pentru sumele atrase pe parcursul anului 2004 din emisiuni de obligaţiuni.
Dobînda aferentă acestora este egală cu rata de referinţă BUBOR considerată la şase luni, iar perioada de maturitate a emisiunii este de trei ani.