OBOR21.RO:  40% dintre cetăţeni vor carne de miel şi de ied de Paşte

G.D
Companii / 6 aprilie 2022

40% dintre cetăţeni vor carne de miel şi de ied de Paşte

83% dintre cetăţeni îşi vor petrece sărbătorile de Paşte acasă sau în familie, iar 40% îşi doresc pentru masa tradiţională carne de miel sau de ied, arată datele unui sondaj naţional comandat de Obor21.ro, conform unui comunicat remis redacţiei. Cei mai mulţi - 38% - îşi propun un buget de până în 200 de lei pentru carnea de pe masa de Paşte, iar aproape o treime vor alege exclusiv magazinele specializate, producătorii şi târgurile de produse tradiţionale pentru a face aceste cumpărături. Obor21.ro estimează o triplare în vânzările de carne de miel şi ied în următoarele două săptămâni.

Potrivit sursei citate, cetăţenii continuă trendul ascendent al petrecerii sărbătorilor de Paşte în familie, numărul celor care declară că vor rămâne acasă fiind în creştere faţă de anul precedent. De asemenea, potrivit sondajului comandat de Obor21.ro, peste jumătate dintre cetăţeni (56%) îşi vor face cumpărăturile cu o săptămână înainte de Paşte, 18.8% au început deja, în timp ce 17% lasă aceste achiziţii pentru ultimele zile. 30,8% preferă de Paşte carnea de miel, 9,3% carnea de ied, în timp ce 51% nu au preferinţă pentru un anumit tip de carne, însă o vor include în meniu.

"Am avut încă de la lansare carnea de miel, respectiv de ied în oferta noastră permanentă, iar la nivel de an am înregistrat în 2021 creşteri în vânzări de 16%, respectiv 60%, iar trendul continuă să fie ascendent. Astfel, după doi ani, putem spune că românii redescoperă mielul şi iedul şi în afara sărbătorilor pascale. Evident, vârful de comenzi se atinge acum, când proporţia vânzărilor se schimbă, iar peste 80% dintre clienţii lunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clienţi achiziţionează în continuare şi carne de vită în cadrul aceleiaşi comenzi", a precizat Florian Mateiţă, fondator Obor21.ro.

De altfel, 75% dintre cei care au răspuns sondajului comandat de Obor21.ro au precizat că sunt consumatori de carne, aceasta fiind inclusă în meniul săptămânal de câteva ori. Carnea de vită este aleasă de 47% dintre respondenţi, aflându-se pe locul 3 în topul preferinţelor, după pui şi porc, dar înainte de carnea de curcan, subliniază sursa citată.

63% dintre cetăţeni preferă carnea proaspătă, nu congelată, ce poate fi consumată imediat, iar 35% preferă să cumpere cantităţi reduse. Indiferent de aceste preferinţe, se evidenţiază o majoritate clară (80%) care preferă să achiziţioneze alimente cât mai naturale, neprocesate.

Acestea sunt câteva dintre criteriile care îi determină pe mulţi dintre respondenţi să prefere magazinele specializate (39%) pentru achiziţia de produse naturale, iar de Paşte procentul ajunge la 46%. Pe lista furnizorilor de produse naturale rămân, de Paşte, producătorii locali şi gospodăriile din vecinătăţile localităţii de achiziţie, pieţele şi târgurile de produse naturale, aproape o treime alegând să-şi facă exclusiv cumpărăturile din aceste locuri.

În ceea ce priveşte bugetul, 38% au declarat în cadrul sondajului că anul acesta vor aloca până în 200 de lei pentru cumpărături de carne dedicate Paştelui, 27% au de gând să se încadreze într-un buget de 200-300 de lei, iar 19% consideră că vor ajunge la 300-500 lei, subliniază sursa citată.

"Bugetul este mai temperat faţă de anii trecuţi, influenţat probabil şi de contextul socio-politic şi economic, marcat de creşteri pe aproape toate segmentele. Însă, de la an la an, cumpărătorii îşi rafinează şi pregătesc tot mai bine alegerile. De exemplu, primele solicitări de rezervare pentru produsele de Paşte au venit la final de februarie. Estimăm astfel o comandă medie de 310-350 de lei, în creştere cu 20-25% faţă de anul precedent. Dincolo de solicitările clienţilor existenţi, este o perioadă când creşte considerabil şi numărul celor noi, care îşi doresc carne proaspătă, de la ţară, în cantităţi cât mai apropiate de consumul real al familiei", a mai precizat Florian Mateiţă.

Atunci când achiziţionează carne proaspătă provenienţa este cel mai important criteriu pentru 64% dintre respondenţi. În plus, 45% sunt dispuşi să plătească cu până la 10% mai mult decât preţul de supermarket pentru carne proaspătă de la ţară, 19% cu până la 30% mai mult, iar pentru 15% nu contează preţul. 17% nu sunt dispuşi să plătească mai mult, se arată în comunicat.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. [...] Carnea de miel se vinde in multe locuri cu 6.5 -- 9,0 lei si se va ieftinii in continuare. Si genocidul mieilor este in toi. Ciobanii , daca nu vor sa vanda la asemenea preturi, vor arunca la gunoi carnea. Preturile sugerate, cu cresteri de 16 % si .. lei sunt o mare manipulare. Nu o sa mai cumparam miel de paste si ce o sa faceti manipulatorilor?. Ca pastele nu inseamna genocidul mieilor. Mielul viu este simbolul lui Isus. Isus, Dumnezeu s-a nascut in ieslea si nu s-a nascut in baia de sange al mieilor. Romani, nu mai mancati carne de miel si nu fiti ucigasi ai mieilor, gingasele fiinte nevinovarte in ieslea carora s-a nascut Isus Hristos, Dumnezeul nostrul. Romani, nu mai ucideti mieii, sfiinte fiintele care l-au incalzit cu suflarea lor pe Dumnezeu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb