"Evoluţie" - acesta este cuvântul care, în opinia lui Octavian Fanea, CEO KADRA, caracterizează parcursul companiei în 2021, când s-a înregistrat o cifră de afaceri cu 20% mai mare decât în anul precedent, se arată într-un comunicat de presă. KADRA a integrat 7 tipuri de soluţii automatizate de acces noi în 2021, "dintre care 3 cu titlu de premiere absolute în piaţa din România - staţii de încărcare şi plată integrate cu sistemele de management al părcarii, aplicaţia GO Park care ajută la identificarea rapidă şi plata unui loc de parcare în oraş, uşi rotative automate cu diametru de peste 7 m, uşi rapide tip rulou cu viteza de 3m/s şi cu nivel maxim de securitate, trape de fum inteligente şi multe altele", explică Octavian Fanea.
Cu o echipă care a ajuns în 2021 la 90 de angajaţi, KADRA - companie 100% românească situată pe cea de-a patra poziţie pe piaţa de profil, după jucători internaţionali de renume - s-a bucurat de recunoaştere atât pe plan intern, cât şi extern. "Divizia KADRA Service a avut cel mai bun an de activitate. Ca dovadă, activitatea de mentenanţă şi service s-a dublat. Am avut şansa ca echipa noastră tehnică să fie recunoscută şi apreciată de clienţii şi partenerii externi. În acest sens, am primit propuneri de a prelua în întreţinere soluţii de acces ale unor producători, lideri la nivel european şi am încheiat contracte de mentenanţă şi service, inclusiv pe 10 ani", anunţă Octavian Fanea. Identificarea şi fructificarea oportunităţilor a condus în 2021 la o cifră de afaceri de 40 milioane de lei.
Potrivit sursei citate, contextul pandemic a adus un interes special al clienţilor pentru sistemele de acces contactless, atât în zona medicală, cât şi în cea comercială sau industrială. "În 2021 am avut preponderent solicitări pentru automatizarea intrărilor, generate probabil de pandemie, de nevoia firească de reducere la minimum a contactului şi de creştere a confortului şi siguranţei. Ne-am bucurat ca prin soluţiile KADRA să putem răspunde nevoilor de acces rapid şi automat, de confort, design modern, durabilitate, fiabilitate şi siguranţă", spune Octovian Fanea.
Cu 80 de intervenţii în spitale de stat şi private din toate regiunile ţării, KADRA şi-a dorit să se poziţioneze, prin proiectele speciale pe care le propune, ca parte a soluţiei pentru un sistem de sănătate mai sigur şi confortabil pentru pacienţi şi personalul medical. Pe lângă programul TORMED (care include uşi curate pentru saloane, intrări automate rapide, uşi radiologie, uşi medicale ermetice şi semiermetice automate etc) KADRA dedică timp şi energie pentru identificarea unor noi soluţii complexe pentru spitale. "Trăim nevoia cronică de reconstrucţie din temelii a acestui sector", observă CEO-ul KADRA, care e de părere că "e necesar să construim o strategie naţională în acest domeniu, la care KADRA pune umărul cu drag, pentru că suntem cu toţii interesaţi ca lucrurile să meargă din ce în ce mai bine în domeniul medical" .
Cât priveşte proiectele de Smart Mobility cărora KADRA le dedică activitatea unui întreg departament, CEO-ul companiei consideră că Smart City a trecut deja de la la stadiul de concept la cel de direcţie de dezvoltare a oraşelor europene. Există un interes major în acest sens şi în România, iar KADRA va continua investiţiile în această direcţie în 2022. "Anul acesta vom realiza primele proiecte de Bike Tower - un produs care schimbă modul cum calătorim în zonele aglomerate din metropole şi este inclus în conceptul de oraş verde. Pe de altă parte, aplicaţia GO Park va cunoaşte o răspândire accelerată şi va primi funcţii noi, care facilitează administrarea optimă a parcărilor şi creşte confortul utilizatorilor", spune Octavian Fanea, CEO al KADRA.