OmniTRAX a depus, în data de 14 iunie, o contestaţie la procesul de "ofertă de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic", organizată de Ministerul Transporturilor (MT), în vederea vânzării unui pachet de acţiuni reprezentând 51% din capitalul social al companiei CFR Marfă, informează un comunicat de presă.
OmniTRAX contestă procedura de privatizare derulată până la data de 05.06.2013 şi finalizată cu o înştiinţare emisă de MT, prin care aceasta a fost decăzută din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare.
"Această înştiinţare este dovada unui proces netransparent şi a unui calendar de privatizare care nu oferea nici unui investitor de bună credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil", se arată în comunicat.
Reprezentanţii OmniTRAX mai susţin că nu a avut acces la situaţii contabile precise, pe care CFR Marfă are obligaţia să le întocmească lunar sau anual, cum ar fi: bilanţuri, balanţe sintetice şi analitice, fişe contabile ale unor conturi, semnate de reprezentanţii societăţii, situaţii uzuale în procedurile de audit, deşi au solicitat accesul.
"În aceste condiţii era imposibil pentru orice investitor de bună credinţă cum este OmniTRAX să depună până la data de 05.06.2013, conform cerinţelor procedurii de privatizare, atât o ofertă neangajantă reală (adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă), cât şi comentariile privind contractul de vânzare-cumpărare, alături de un plan de restructurare pe cinci ani, care să transforme o companie de stat plină de datorii şi ineficientă într-o companie feroviară profitabilă care să aducă beneficii economiei şi cetăţenilor României", mai adaugă reprezentanţii OmniTRAX.
OmniTRAX a făcut o solicitare repetată de prelungire a perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informaţiilor şi pentru formularea ofertei, compania având şi confirmarea oficială a Fondului Monetar Internaţional (FMI) că nu poate interveni in modificarea calendarului privatizării si orice decizie de acest fel depinde de Ministerul de resort. Potrivit reprezentanţolor companiei, Ministerul a refuzat această propunere, invocând angajamentul faţă de FMI.
OmniTRAX solicită, în aceste condiţii, suspendarea procesului de privatizare până la rezolvarea contestaţiei sale, admiterea contestaţiei prin anularea deciziei de decădere a OmniTRAX din procesul de privatizare şi obligarea autorităţii contractante la reluarea procedurii de privatizare cu participarea companiei OmniTRAX.
Compania OmniTRAX îşi exprimă, în continuare, interesul de a participa la procesul de privatizare a CFR Marfă.
Potrivit reprezentanţilor OmniTRAX, scopul acestora este să transforme CFR Marfă într-o companie care să ofere servicii feroviare la cele mai înalte standarde din Europa şi să extindă operaţiunile comerciale ale companiei în România şi în străinătate.