Yum China Holdings Inc., societatea care operează lanţurile de restaurante fast-food KFC, Taco Bell şi Pizza Hut în China, a obţinut 17 miliarde de dolari HK (2,22 miliarde de dolari americani) din vânzarea a 41,9 milioane de titluri în cadrul unei oferte publice iniţiale (IPO) lansate pe piaţa din Hong Kong, unde a şi debutat ieri.
Acţiunile au fost vândute la un preţ de 412 dolari HK (53,16 dolari SUA) fiecare, în cadrul listării secundare, iar în sesiunea bursieră de ieri au pierdut 5,3%, ajungând la 390,20 dolari HK.
Compania este listată la New York din 2016. Lansarea Yum China la Hong Kong vine după listarea secundară pe această piaţă a gigantului jocurilor NetEase şi a societăţii de e-commerce JD.com, care au obţinut astfel 21,09 miliarde de dolari HK (2,7 miliarde de dolari SUA), respectiv 30,05 miliarde de dolari HK (3,87 miliarde de dolari SUA).
Potrivit caixinglobal.com, partea de retail a IPO-ului Yum China a fost suprasubscrisă de 51 de ori, iar cea destinată investitorilor instituţionali - de 7,7 ori. În aceste condiţii, Yum China a decis să le aloce mai multe acţiuni investitorilor de retail, reducând partea destinată investitorilor instituţionali cu 12,5%, la 83,5%. Astfel, restul a fost lăsat pentru micii investitori.
În primul trimestru din anul curent, Yum China - companie cu sediul în Shanghai, a raportat un profit de 62 de milioane de dolari SUA, acesta fiind cel mai slab rezultat trimestrial consemnat după pierderea de 107 milioane de dolari înregistrată în ultimul trimestru din 2017. În trimestrul al doilea, 86% din comenzile restaurantelor KFC din ţară au fost realizate prin canale digitale, conform anunţului companiei. Peste 99% din restaurante s-au redeschis până la finele lunii iunie, dar redresarea livrărilor nu este uniformă.
Tot în trimestrul al doilea, profitul Yum China s-a diminuat cu 26%, la 132 de milioane de dolari, însă rezultatul este superior celui din primele trei luni ale anului. În trimestrul al doilea, vânzările companiei au scăzut cu 11%, consumul din China rămânând redus vara aceasta, în contextul pandemiei de Covid-19.
Yum China, care operează circa 10.000 de restaurante în 1.400 de oraşe din China continentală, s-a desprins din Yum! Brands în urmă cu patru ani.