Operatorul de telefonie mobilă Orange România estimează venituri totale de peste 1,2 miliarde euro, pentru anul 2007, în condiţiile în care 2006 a fost încheiat cu venituri de 1,083 miliarde de euro. "În 2007 am avut o creştere mai dinamică decât în anul precedent, depăşind aproape toate previziunile iniţiale. Estimăm venituri totale de peste 1,2 miliarde de euro pentru 2007", a declarat directorul comercial al Orange România, Thierry Millet. Potrivit acestuia, citat de Rompres, operatorul de telefonie mobilă a investit aproximativ 1,4 miliarde de euro în România, din care peste 200 de milioane de euro numai în 2007. Investiţiile s-au orientat în principal în dezvoltarea reţelei broadband, extinderea reţelei de distribuţie şi lansarea unor noi produse şi servicii. În 2007, operatorul de telefonie mobilă a investit semnificativ în dezvoltarea reţelei de date, lansând diverse tehnologii care susţin capacităţi mărite de acces la internetul mobil precum HSDPA pentru download cu viteze de până la 3,6 Mbps în aproape 90 de localităţi şi 7,2 Mbps în mai multe zone din Bucureşti şi HSUPA pentru upload de până la 1,46 Mbps.
Pe baza acestor tehnologii, Orange a lansat mai multe servicii de date, astfel încât, în primele 6 luni ale anului 2007, numărul clienţilor care utilizează un abonament internet unlimited şi traficul aferent înregistrat au crescut de 4 ori, iar baza de clienţi care utilizea-ză serviciile de date s-a dublat. Potrivit directorului comercial al Orange România, furnizarea unei game integrate de servicii integrate de comunicaţii fixe şi mobile va fi în continuare unul dintre elementele-cheie din strategia Orange, în conformitate cu strategia NExT (New Experience in Telecommunications Services) a grupului France Telecom.
"În 2008 Orange va investi alte 200 de milioane de euro în extinderea reţelei şi diversificarea gamei de servicii", a precizat Millet. În ceea ce priveşte piaţa de telecomunicaţii, reprezentantul Orange estimează că penetrarea telefoniei mobile a atins 100 la sută la finele lui 2007, în condiţiile în care, în 2004, exista o penetrare a telefoniei mobile în rândul populaţiei de 46 la sută, la nivelul cartelelor SIM. "În ceea ce priveşte numărul real de utilizatori, estimăm că aproximativ 70 la sută din populaţia ţării utilizează serviciile de telefonie mobilă. Aceste date indică faptul că pe viitor nu vom mai asista la creşteri spectaculoase în ceea ce priveşte numărul de clienţi, iar operatorii mobili vor trebui să identifice noi resurse de creştere", a mai spus directorul comercial al Orange.
Potrivit unor analize recente, nivelul veniturilor din telecom indică rezerve de creştere pentru telefonia fixă şi datele mobile. În ceea ce priveşte penetrarea broadband, România se situează printre liderii regionali, cu o rată de 5,4 la sută faţă de 4,6 la sută în Slovacia şi 5,1 la sută în Polonia, înregistrând totuşi un nivel scăzut în comparaţie cu Europa de Vest, cu o medie de 19 la sută. "Aceste rezultate indică potenţialul ridicat al pieţei autohtone pentru dezvoltarea de către operatori şi adopţia de către clienţi a serviciilor broadband. Odată cu creşterea ratei de utilizare a laptopului de către populaţie şi extinderea acoperirii broadband, tot mai multe companii şi utilizatori individuali cu activitate de teren vor descoperi avantajele accesului mobil la internet. De aceea, lansarea unor noi oferte de broadband mobil rămâne unul dintre obiectivele-cheie ale Orange pentru anul viitor", a mai spus Thierry Millet. Orange este parte a grupului France Telecom şi înregistra în România, la sfârşitul lunii septembrie 2007, circa 9,31 milioane clienţi. Compania a estimat că va depăşi 10 milioane de clienţi la finele lui 2007.