Organizatorii boicotului împotriva publicităţii pe Facebook vor să extindă protestul în Europa şi restul lumii

S.B.
Internaţional / 29 iunie 2020

Organizatorii boicotului împotriva publicităţii pe Facebook vor să extindă protestul în Europa şi restul lumii

Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii, informează news.ro.

Potrivit sursei citate, campania "Stop Hate for Profit" (opriţi ura pentru profit) va începe să ceară companiilor majore din Europa să se alăture boicotului, a afirmat directorul general al Common Sense Media, Jim Steyer, într-un interviu acordat Reuters sâmbătă.

De la lansarea campaniei, la începutul lunii iunie, peste 160 de companii, între care Verizon Communications şi Unilever, au anunţat că nu vor mai cumpăra publicitate pe cea mai mare platformă de socializare din lume, în luna iulie.

Free Press şi Common Sense, alături de asociaţiile Color of Change şiAnti-Defamation League, au lansat campania în urma morţii lui George Floyd, un afro-american neînarmat care a murit în timp ce era reţinut de poliţia din Minneapolis.

"Următoarea frontieră este presiunea globală", a afirmat Steyer, adăugând că această campanie speră să stimuleze autorităţile de reglementare din Europa să adopte o poziţie mai fermă împotriva Facebook.

Comisia Europeană a anunţat în iunie noi recomandări pentru companiile de tehnologie, între care Facebook, pentru ca acestea să raporteze lunar cum gestionează dezinformările legate de noul coronavirus.

Indignarea provocată în Statele Unite de moartea lui Floyd a declanşat o reacţie fără precedent a corporaţiilor din întreaga lume, iar impactul a fost resimţit dincolo de graniţele Statelor Unite.

Unilever, de exemplu, a schimbat numele unui produs de albire a pielii popular în India, numit Fair and Lovely.

Campania globală va avea loc în timp ce organizatorii continuă să ceară mai multor companii americane să participe. Jessica Gonzalez, co-director general al Free Press, a spus că a contactat companii de telecomunicaţii şi de media pentru a le cere să se alăture campaniei.

Răspunzând cererilor pentru mai multe măsuri, Facebook a recunoscut duminică că mai are multe de făcut şi că se asociază cu asociaţii pentru drepturile civile şi experţi pentru a dezvolta mai multe instrumente pentru a combate ura.

Facebook a arătat că investiţiile în inteligenţa artificială i-au permis să descopere 90% din limbajul care răspândeşte ura înainte ca acesta să fie raportat de utilizatori.

Extinderea campaniei în afara Statelor Unite va afecta o parte mai mare din veniturile din publicitate ale Facebook, dar este improbabil să aibă un impact financiat major.

Unilever, de exemplu, a anunţat vineri că nu se va mai promova pe Facebook în SUA până la sfârşitul acestui an. Suma afectată reprezintă circa 10% din cele 250 de milioane de dolari pe care le cheltuie anual pentru promovarea pe Facebook, a declarat un reprezentant al firmei de cercetare LightShed Partners, Richard Greenfield.

Steyer a spus că va cere advertiserilor globali, cum ar fi Unilever şi Honda, care s-au angajat să oprească promovarea doar în SUA, să îşi retragă publicitatea de pe Facebook la nivel global.

Anual, Facebook generează vânzări de publicitate de 70 de miliarde de dolari şi circa un sfert provine de la companii mari precum Unilever, iar restul veniturilor provine de la firmele mici.

Publicitatea din jurul politicilor legate de răspândirea urii au afectat percerpţia faţă de companie şi acţiunile. Vineri, acţiunile Facebook au scăzut cu 8,3% şi au redus capitalizarea de piaţă a companiei cu 56 de miliarde de dolari.

Extinderea campaniei în afara Statelor Unite demontrează nivelul de frustrare al organizaţiilor pentru justiţie socială şi companiilor care le susţin din cauza lipsei de acţiune a Facebook faţă de dezinformare şi propagarea urii, a spus Steyer.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb