Oribilul rezultat al sondajului Raiffeisen Bank

R.V.
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 21 martie 2014

Oribilul rezultat al sondajului Raiffeisen Bank

Raiffeisen Bank derulează zilele acestea o campanie de promovare online, prin care se oferă să afle părerea cetăţenilor despre bancă.

Ceea ce este lăudabil, având în vedere că, potrivit cercetărilor sociologice, încrederea cetăţenilor în sistemul bancar s-a deteriorat, în ultimul timp.

Dar opiniile, în majoritatea lor, sunt nefavorabile la adresa băncii, a produselor şi serviciilor oferite de Raiffeisen Bank.

Într-un clip publicitar, preşedintele Raiffeisen Bank susţine: "Deloc întâmplător, Raiffeisen Bank a fost desemnată cea mai bună bancă din România, în 2012 şi 2013, distincţii acordate de 1, 2, 3, 4 publicaţii de prestigiu din străinătate (...) Dar ce contează cel mai mult este să ştim că şi dumneavoastră (n.r publicul) sunteţi de aceeaşi părere".

Aşa că reprezentanţii marketingului de la Raiffeisen Bank au purces la o campanie de marketing online, care s-a desfăşurat, atât pe anumite bloguri, cât şi pe Facebook, cu scopul să-i îndemne pe oameni, foşti sau actuali clienţi ai băncii, să-şi exprime opinia cu privire la serviciile oferite de aceasta.

Una dintre "gazdele" campaniei a fost Zoso (www.zoso.ro), unul dintre cei mai cunoscuţi bloggeri de la noi din ţară.

Acesta a scris pe blogul său: "Raiffeisen vrea să afle ce înseamnă ea ca bancă pentru clienţi, pentru oamenii care se intersectează zilnic cu banca, cu operaţiunile şi cu salariaţii ei. Vrea feedback, vrea să afle părerea utilizatorilor «la cald» şi m-a provocat pe mine să întreb «Ce reprezintă Raiffeisen pentru tine?». Campania se desfăşoară online şi pe Facebook, durează o săptămână, premiul fiind un Sony NEX-5".

De la comentarii de genul "nişte nesimţiţi" (Croif), şi "pentru mine, Raiffeisen înseamnă bancomate încete şi comisioane mari" (mIKE), la cele precum "Raiffeisen este una din băncile cu servicii bune, personal preponderent OK" (Cristian Banu) şi "eu sunt mulţumit de serviciile Raiffeisen" (Dan), oamenii şi-au exprimat opiniile (peste 50 la număr) argumentat, îndemnaţi fie de posibilitatea câştigării unui aparat foto, fie de dragul exerciţiului.

Cu toate acestea, majoritatea opiniilor exprimate au fost defavorabile băncii, persoanele care au criticat serviciile băncii primind zeci şi sute de like-uri (57, 70, 124). În cazul comentariilor favorabile băncii, like-urile au fost mult mai puţine (1, 6, 7).

Unii cititori au observat: "Nu cred că e o idee bună să deschizi subiectul «bănci» într-un post/advertorial. N-are cum să fie de bine în comentarii" (add). Un alt comentator spune: "N-am să-i înţeleg niciodată pe oamenii de marketing de la bănci. Te învaţă, cred, în primul an de facultate cum îţi aduni informaţiile de genul ăsta: se numeşte cercetare de piaţă şi se face de companii specializate" (IQ).

Probabil, simţindu-se uşor vinovaţi de amploarea dezbaterii, reprezentanţii băncii au încercat să mai dreagă busuiocul, răspunzând, punctual, la o parte dintre nemulţumirile exprimate: "Vă mulţumim tuturor pentru comentariile de pe blog. În esenţă, acesta este lucrul pe care l-am urmărit prin campania «Important este ce spui tu», respectiv să aflăm părerea reală a clienţilor despre bancă, bună sau rea, şi nu neapărat să colectăm laude, eventual din cele neverosimile. Ca echipă, ni se pare că este mai bine să completăm studiile de piaţă şi focus grupurile prin campanii ca aceasta", au declarat oficialii Raiffesen în introducerea comentariului.

De unde fusese concepută drept "campanie de promovare", ea a devenit un sondaj cu rezultate extrem de crude.

Imaginea Raiffeisen în rândul publicului pare un dezastru, indiferent de premiile primite de bancă.

Opinia Cititorului ( 16 )

  1. fara a avea vreun interes la Raiffeisen, mi se pare ca exagerati. OK, ideea asta cu sondajul/studiul o fi aiurea - -dar de aici nu puteti trage concluzia cum ca imaginea bancii ar fi dezastru. hai sa numim o banca mai iubita de romani... nu zic ca-i numai o fericire cu Raiffeisen, insa nici "un dezastru". oricum, personal cred ca este printre cele mai ok -- admit ca nu am lucrat cu ING, ABN, OTP, si altele mai mici.

    1. În schimb am (avut) de-a face cu distinsele:

      - BRD la care mi-a luat O JUMĂTATE DE AN de insistențe (și-apoi amenințări și-njurături!) până mi-au închis contul curent de care nu mai aveam nevoie. În tot acest timp evident că-mi încasau comision de administrare... pe un cont de care vroiam să scap! Și asta se întâmpla în ditai Timișoara, nu la cucuieții de scorbură! 

      - BCR care mă încărca cu comisioane doar de ei știute (și trebuia să faci săpături frate până binevoiau să te lămurească în numele cărei găselnițe te jupoaie!). Nu erau sume prea mari, dar când trăgeai linie după un an, ți se făceau ochii mari văzând câți bani ai dat pe... „onoarea” de a-ți ține banii la ei! 

      -BT ai cărei angajați dau dovadă de un habernamism năucitor (unele distinse angajate nu-și cunosc produsele, de te-ntrebi pe ce criterii sexoase au ajuns la un ghișeu?!), ori lucrează, taică, cu o viteză de încet și reluare de te apucă strepeții stând la coadă!

      Așa că părerea mea despre onor sistemul bancar: niște cămătari legali de două parale, incompetenți, rău-voitori, puși pe ciordeală prin orice mijloace. Încă o mostră de țară frumoasă, din păcate locuită. 

    E o banca mediocra, in cel mai bun caz. Daca ati compara cu serviciile oferite de alte banci - de exemplu Citibank (pe vremea cand lucra cu retail) - diferenta este frapanta. Noroc ca suntem in capitalism si exista formulare de inchis conturile ;)

    Banca joaca un joc psihologic cu publicul, ceva de genul "te-am ars si eu, arde-ma si tu si apoi sa mergem de mana". Deștept si periculos. Căci banca va continua sa-i ardă ulterior, mai soft.

    De ce va mirati, nu doar Raiffeisen ci toate bancile/companiile austriece au in sange si promoveaza spiritual "Dictatului de la Viena".

    De la Viena n-i s-au tras/n-i se trag si n-i se vor mai trage multe... 

    Ursul sau leul daca nu are ce manca merge la banca?

    Oribil ca tot ceea ce a facut Raiffaisen si bancile austriece (BCR, Raiffeisen, Volksbank) pe durata crizei. A inselat romanii cu dobanzile la credite si ii pacaleste in continuare afisand pe site-ul lor numai mesaje positive (mai mult sau mai putin reale, avand in vedere constanta stilului de exprimare). "Caracter" absolut mizerabil al acestei banci si al surorilor cu radacini austriece care si-au batut joc de romani iar acum cauta sa-i atraga din nou in cursa.

    o banca mai putin decat mediocra, care isi bate joc de clienti. Toate bancile austriece sunt catastrofe in relatia cu clientii ( transparenta + corectitudine). Cu siguranta intro zi isi vor cauta clientii pe care i-a umilit caci asta este obietul lor de activitate

    OPINIA A FOST MUTATĂ ÎN FORUM.

    Haters, e plin internetul de haters. Nu stiu daca exista studii stiintifice pe tema asta, dar sunt convins ca oamenii sunt mult mai darnici cu comentariile negative pe internet decat cu cele pozitive. De asta e putin relevant sondajul facut de banca, este extrem de negatively skewed. Scuzati romgleza, dar chiar n-am gasit echivalente in romana la indemana.

    1. Daca sondajul nu este relevant, atunci a-l intreprinde este o ipocrizie.

      Daca este o ipocrizie, atunci, conform cu rezultatul, este o ipocrizie prosteasca. 

      Si sunt de aceeasi parere. Libertatea pe internet e foarte prost inteleasa. Doar cu un pseudonim oricine isi poate permite sa huleasca fara jena.

      Eu cred ca e doar o actiune de PR nu foarte inspirata. Puteau sa solicite clientilor care vin la ghiseu sa completeze 2-3 intrebari, era mai relevant. Asa, (1) au cheltuit niste bani fara prea mare folos si (2) au rascolit cativa din astia care au alergat cu limba scoasa dupa un credit si acum fac pe rebelii.

    bancile ar trebui sa inteleaga ca sunt detestate efectiv de majoritatea celor care au avut de-a face cu ele. si aceste sentimente sunt exacerbate de faptul ca bancile sunt sustinute de stat si organizatii internationale precum FMI impotriva intereselor cetatenilor. interesant daca asta se va transforma intr-o tema politica, s evede ca unii au inteles deja si incep sa capitalizeze

    1. Eu imi iubesc camatarul. Cine iti da ban si sa nu te faca? Eu nu urasc bancile. Dar nici credit nu am sau iau.

    Stati linistiti nu va bateti capu... oamenii au facut o treab buna cu sondajul pe online... nici un client nu ar fi vorbit de rau daca complecta la ghiseu un formular... Au vrut si ei sa vada perceptia reala... de ce nu le mai vin clientii.. etc.. Sunt sigur ca va urma o campanie publicitara sa-si mai spele de pacate unde vor pune ei accent pe ce descopera acolo.... desi nu-i simpatizez ... nu sunt chiar prosti cum cred uni...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb