Noile sortimente de vin produse de "Ostrovit", care au intrat pe piaţă de la începutul acestui an, vor contribui la creşterea cotei de piaţă a producătorului şi la o dublare a cifrei de afaceri, în 2011. Anul trecut, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de zece milioane de lei, creşterea faţă de 2009 - anul "zero" al intrării pe piaţă - potrivit lui Constantin-Theodor Ilinca, directorul general al "Ostrovit", fiind de 250%.
În acest an, compania a scos pe piaţă trei vinuri în cadrul gamei medium "Domeniile Ostrov", soiurile fiind "Cabernet Sauvignon roze", "Fetească Neagră" şi "Muscat Ottonel", şi două pentru gama premium "Cetatea Durostorum" - "Chardonnay" şi "Sauvignon Blanc".
Din anul 2005, producătorul aces-tor vinuri a demarat un amplu proces investiţional, care constă în reconversia plantaţiilor, prin programe anuale succesive, sisteme de irigaţii, dotarea cu echipamente şi utilaje specifice, precum şi modernizarea celor două staţii de vinificaţie la standarde internaţionale ultramoderne. Volumul total al inves-tiţiilor se ridică la 24 milioane de euro.
În prezent, podgoria Ostrov are un areal viticol de 1.300 de hectare şi include centrele "Ostrov" şi "Lipniţa", din judeţul Constanţa. Alături de podgoria de viţă de vie, compania mai deţine 500 de hectare de pomi fructiferi şi 200 de hectare de legume.
Principalele game de vinuri din portofoliul societăţii sunt "Cetatea Durostorum", "Canaraua Fetii", "Domeniile Ostrov", "Cosa di Vino" şi "Vinăria Ostrov". "În mai puţin de un an am reuşit să fim prezenţi în cele mai importante lanţuri de magazine", a declarat Constantin-Theodor Ilinca.
Soiurile cultivate la Domeniile Ostrov sunt "Merlot", "Cabernet Sauvingnon", "Fetească Neagră", "Pinot Noir", "Syrach" şi "Rebo", pentru vinurile roşii. Pentru vinurile albe, sunt cultivate soiuri ca "Sauvig-non Blanc", "Chardonnay", "Pinot Gris", "Fetească Albă", "Feteas-că Regală", "Riesling Italian", "Mus-cat Ottonel" şi "Crâmpoşie".