OTP Bank România a înregistrat un progres semnificativ în procesul de transformare a culturii organizaţionale, stabilind un nou standard la nivelul industriei bancare locale, potrivit studiului de Diagnoză Culturală realizat de compania de consultanţă organizaţională Human Synergistics România.
Comparativ cu studiul iniţial, realizat în anul 2015, ediţia din anul 2023 evidenţiază tranziţia realizată de OTP Bank România de la un comportament organizaţional defensiv la unul constructiv, ca efect al programelor de cultură internă implementate în ultimii opt ani.
"Este cel mai notabil proces de transformare culturală din industria bancară", a declarat Iuliana Stan, sociolog, consultant de cultură organizaţională şi Managing Partner Human Synergistics România, compania care a facilitat implementarea studiului şi care lucrează cu majoritatea companiilor din industria bancară pentru studii asemănătoare. "Progresul OTP Bank România a venit ca urmare a unor proiecte cu un scop bine stabilit, susţinute de conducerea băncii, implementate optim de specialişti dedicaţi şi acceptate cu o mare deschidere de cei care reprezintă inima băncii, proprii angajaţi", a adăugat Iuliana Stan.
Pentru a evalua progresele înregistrate în procesul de transformare a culturii companiei, studiul este realizat pe baza modelului de cercetare circumplex, iar analiza realizată în 2023 reflectă o schimbare semnificativă în comparaţie cu rezultatele obţinute cu opt ani înainte.
Astfel, la începutul procesului de îmbunătăţire a culturii în organizaţie predominau comportamentele defensive (agresive si pasiv-agresive), cu accent îndeosebi pe stilurile "competitive" şi "opoziţionale". Au urmat ani în care s-a lucrat cu prioritate la facilitarea unei schimbări de cultură organizaţională, iar în prezent stilurile constructive, respectiv "autodezvoltare", "încurajare umanistă" şi "afiliere", au creşteri semnificative şi sunt la cele mai înalte niveluri evidenţiate în analiză.
"În ultimii ani, OTP Bank a făcut paşi importanţi în dezvoltarea organizaţională, cultivând o cultură sănătoasă, care prioritizează bunăstarea angajaţilor, alături de obţinerea unor rezultate de înaltă calitate. Prin managementul volumului de muncă şi alinierea priorităţilor în zone diferite de activitate, am promovat un mediu care încurajează comportamentul productiv şi constructiv. Ne concentrăm în continuare pe menţinerea unui loc de muncă în care angajaţii se dezvoltă şi simt că este apreciată contribuţia lor.", a declarat Diana Mişa, Director Executiv OTP Bank România.
OTP Bank a urmărit progresul acestor programe organizaţionale, prin multiple canale de colectare a feedback-ului de la angajati. Mai mult, in studiile anuale care evaluau nivelul de angajament al angajaţilor, OTP Bank România şi-a creat o misiune din a adresa cu consecvenţă acele dimensiuni care aveau nevoie de mai multă atenţie pentru a fi imbunătăţite, se mai arată în comunicat.