• (Interviu cu domnul Ovidiu Mihai, project manager "Patria Partener")
• "Ne aşteptăm ca, în următoarele luni, să atingem un volum al recomandărilor de cel puţin 50 de milioane de euro, concomitent cu o valoare medie a unui credit recomandat de aproximativ 25.000 de euro"
• Patria Bank a lansat platforma online de recomandări antreprenoriale "Patria Partener"
Reporter: Ce este platforma Patria Partener şi cum funcţionează?
Ovidiu Mihai: Patria Partener este o platformă online de recomandări antreprenoriale, un nou instrument care le permite PFA-urilor şi firmelor din ţara noastră să fie recompensate pentru lead-urile de business trimise către Patria Bank. PFA-urile şi întreprinderile individuale din multiple domenii de activitate îşi pot creşte veniturile prin recomandarea unei firme pentru creditare de către Patria Bank.
Se semnează un contract de parteneriat, după care cel care face recomandarea trebuie să introducă datele de contact ale firmei, împreună cu informaţii minime şi/sau documente despre client şi creditul dorit, iar apoi, după ce banca acordă finanţarea, comisionul (pentru recomandare) intră direct în contul celui care a făcut recomandarea.
În plus, orice antreprenor local sau naţional, din orice domeniu, poate deveni partener şi poate recomanda clienţi, furnizori sau colaboratori pentru a fi finanţaţi de către Patria Bank. Înscrierea este posibilă pentru cei care au anumite coduri CAEN în actul constitutiv, însă chiar dacă nu se încadrează în codurile existente în acest moment în platformă, pot fi adăugate coduri noi în cel mult o săptămână.
Reporter: Cărui grup de clienţi se adresează platforma?
Ovidiu Mihai: În principal, este necesar ca recomandările primite să vizeze companii din segmentul microîntreprinderilor şi al agriculturii: de la mici industriaşi la florării, de la magazine locale la curieri, de la clinici medicale/ veterinare la antreprenori de tip PFA sau întreprindere individuală, de la producători agricoli individuali la ferme şi fermieri mai mici sau mai mari.
În principal, companii sau entităţi juridice cu o cifră anuală de afaceri mai mică de un milion de euro.
Noi nu limităm în niciun fel recomandările de persoane juridice, doar că, din experienţă, ştim că marea majoritate vor veni din rândul celor care se înscriu în categoria menţionată anterior.
Procesul este transparent. Cel care face recomandarea poate vedea, în orice moment, dacă firma a fost contactată, în ce stadiu se află dosarul de credit şi dacă s-a aprobat. Singurul lucru pe care îl subliniem este că încurajăm recomandările responsabile.
Momentan, platforma se adresează doar recomandărilor de persoane juridice, dar plănuim să lansăm, în curând, o platformă similară şi pentru recomandări de tipul persoanelor fizice.
Reporter: Câte recomandări estimaţi că vor fi trimise prin intermediul Patria Partener în primele trei luni şi câţi parteneri anticipaţi că se vor implica?
Ovidiu Mihai: Până acum, avem deja introduşi în Platforma Patria Partener peste 500 clienţi recomandaţi, volumul recomandărilor (n.r. volumul creditelor recomandate) ridicându-se la peste 11 milioane de euro. Premisele sunt bune, astfel încât ne aşteptăm, ca în următoarele trei luni, recomandările să atingă 50 de milioane de euro şi un număr de încă cel puţin 300 de parteneri noi înrolaţi, care să se alăture celor 200 ce câştigă deja venituri suplimentare, lună de lună, în urma recomandărilor de credite transmise către banca noastră.
Reporter: La ce valoare apreciaţi că se va ridica volumul recomandărilor şi potenţialul câştig mediu din comisioane pentru fiecare partener în parte, în aceste prime trei luni?
Ovidiu Mihai: Ne aşteptăm ca în următoarele luni, să atingem împreună cu partenerii noştri un volum al recomandărilor de cel puţin 50 de mililoane de euro, concomitent cu o valoare medie a recomandării (n.r. valoarea medie a unui credit recomandat) de aproximativ 25.000 de euro. De exemplu, cu trei credite recomandate, în funcţie de tipul creditului, un partener îşi poate suplimenta veniturile lunare cu cel puţin o mie de euro, comision recomandare brut. Desigur, există mai multe variabile, dar orientativ, este un scenariu fezabil.
Reporter: La ce sumă s-a ridicat investiţia totală pentru punerea în funcţiune a platformei?
Ovidiu Mihai: Prin Patria Partener susţinem antreprenoriatul românesc la început de drum, astfel ca investiţia şi dezvoltarea platformei a fost realizată cu un start-up IT din Timişoara, investiţia în platformă nefiind una atât de ridicată, având în vedere impactul şi aşteptările noastre în dezvoltarea canalelor alternative şi a spiritului antreprenorial românesc.
Reporter: Platforma Patria Partener este primul proiect de acest tip derulat de Patria Bank?
Ovidiu Mihai: Patria Partener este doar unul din proiectele şi programele noastre prin care sprijinim colectivităţile locale şi antreprenorii români. Acestea cuprind o serie de initiaţive precum Programul de Franciză Patria Credit IFN, IBA Mobility (Internet Banking Asistat), Platforma Partener pentru recomandări de credite pentru persoane fizice, programe de educaţie financiară şi bancarizarea României din mediul rural. Prin intermediul acestei platforme ne propunem să ajungem mult mai uşor, decât până în prezent, către companii care se găsesc la o distanţă relativ mare faţă de orice sucursală bancară. Pregătim şi alte soluţii de bancarizare la distanţă, însoţite de eforturi de educare a publicului în acest sens.