Decizia listării Firebyte Games (FRB) a fost cea mai potrivită pentru ca obiectivele companiei să poată fi atinse într-un timp cât mai scurt, a spus ieri Ovidiu Stegaru, directorul general al dezvoltatorului de jocuri, cu ocazia evenimentului ce a marcat intrarea la tranzacţionare a acţiunilor societăţii în piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Ovidiu Stegaru a spus: "Este un pas important pentru industria de gaming din România, un pas care aduce primul studio de gaming la Bursa de Valori Bucureşti. Încă de la înfiinţare, Firebyte şi-a stabilit un obiectiv îndrăzneţ pe termen mediu şi lung, de a ajunge un studio de jocuri important şi recunoscut la nivel global. Decizia listării companiei a fost cea mai potrivită pentru ca obiectivele noastre să poată fi atinse într-un termen cât mai scurt. Interesul manifestat de către investitori în cadrul plasamentului privat mă încântă, însă în acelaşi timp mă şi responsabilizează".
Firebyte Games, companie înfiinţată în luna decembrie 2017 de Ovidiu Stegaru, este specializată în dezvoltarea de jocuri pentru dispozitive mobile, modelul său de business vizând două direcţii principale: dezvoltarea jocurilor pentru partenerii externi, prin acorduri de tip "share revenue" şi dezvoltarea şi publicarea jocurilor casual, în regim propriu. În decursul celor trei ani de activitate, compania a dezvoltat 45 de jocuri sau prototipuri de jocuri pentru dispozitive mobile, majoritatea fiind de tipul Hypercasual în cadrul parteneriatelor de tip "revenue-share". Între jocurile dezvoltate de Firebyte se numără Castle Siege, Cooking Story, Knitting Master, Monster Smash, Brick by Brick, Hoover Tank sau Recycling Master.
"Obiectivul companiei pentru perioada imediat următoare este de scalare a liniilor de business actuale, profitând astfel de dinamica favorabilă înregistrată pe segmentul jocurilor de tip Hypercasual, fără însă a neglija componenta de dezvoltare şi publicare a jocurilor de tip Casual în regim propriu", se arată în memorandum-ul de listare.
Conform documentului, compania a încheiat 2020 cu venituri totale de 1,5 milioane lei şi un profit net de 0,336 milioane lei, dar preconizează creşterea accelerată a indicatorilor financiari. Pentru acest an, Firebyte Games estimează venituri de aproape 11,72 milioane de lei (73% fiind venituri din contracte de tip "share revenue") şi un profit net de 1,32 milioane de lei, în timp ce prognozele pentru 2025 sunt pentru venituri de 38,67 milioane lei (59% din "share revenue") şi profit net de 9,17 milioane lei.
"Un factor esenţial va fi creşterea veniturilor generate din parteneriatele de tip «revenue-share», prin construirea de noi echipe de development. Numărul de prototipuri livrate va creşte odată cu numărul de echipe nou create, de la 312 prototipuri în 2021 la 1040 în 2025. În cadrul acestui proces vor fi implicaţi 160 de angajaţi şi colaboratori. De asemenea, estimăm că toate aceste jocuri Hypercasual (HC) vor genera 51 de milioane de descărcări în 2021 şi 114 milioane de descărcări în 2025, în condiţiile unui număr de lansări de trei ori mai mare", se arată în memorandum.
Conform documentului, veniturile nete din jocurile Casual care vor fi dezvoltate la nivel intern sunt prognozate să crească de la 3,2 milioane lei în 2021 la 16 milioane lei în 2025, în condiţiile în care este planificată dezvoltarea şi publicarea a patru jocuri pe an, care vor avea în medie 0,5 milioane de descărcări/joc şi vor genera un profit net de 0,4 dolari/descărcare pentru fiecare joc.
În ceea ce priveşte finanţarea, în memorandum se menţionează că activitatea comercială aferentă componentei de tip "revenue-share" presupune obţinerea de venituri din dezvoltare menite să acopere costurile directe cu resursa umană implicată în dezvoltarea produselor precum şi obţinerea de venituri din profitul obţinut de produsele realizate după publicarea lor pe piaţa globală. În ceea ce priveşte activitatea comercială a jocurilor Casual dezvoltate şi publicate în regim propriu, veniturile vor fi realizate în baza sistemului de monetizare definit şi adoptat pentru fiecare produs în parte.
"Societatea nu a aprobat la acest moment vreo altă majorare de capital social ulterioară listării sau vreo altă modalitate de finanţare din piaţa de capital, însă nu exclude, în viitorul apropiat, luarea unei astfel de decizii, menită să susţină planul de dezvoltare accelerat al afacerii", se mai arată în document.
Conform celor declarate ieri de Ovidiu Stegaru, în prezent echipa Firebyte Games este formată din 25 de persoane, însă se estimează creşteri importante de personal.
"Ne dorim să creştem cât mai mult, să ajungem la 100 de persoane şi, de ce nu, poate şi mai mult în anii care urmează", a spus directorul Firebyte Games.
În februarie 2021, Firebyte Games a derulat un plasament privat prin care a atras 4,9 milioane lei de la investitorii din piaţa de capital. Plasamentul a fost încheiat anticipat încă din prima zi, în condiţiile în care a fost înregistrat un grad suprasubscriere de aproape 366%.
Înainte de listare, Firebyte Games avea 155 de acţionari. Cei mai mari acţionari ai societăţii sunt SSIF BRK Financial Group (47,89%), SAI Broker (15,02%) şi Adrian Andrici (12,08%).
BRK Financial Group a intermediat plasamentul privat şi, totodată, admiterea la tranzacţionare a societăţii în piaţa AeRO, în calitate de Consultant Autorizat.