Războiul din Ucraina, creşterea preţurilor gazelor, materiilor prime şi dinamica din piaţa muncii vor continua să afecteze industria globală în 2023, conform unui comunicat remis redacţiei. Majoritatea companiilor vor prioritiza eficientizarea şi reducerea costurilor, în acest an, iar jucătorii din logistică şi curierat vor fi în măsură să sprijine companiile să îşi atingă aceste obiective.
Potrivit sursei citate, anul 2023 va fi marcat de o perioadă instabilă pentru comerţul global, iar livrarea este o parte integrantă a serviciilor în eCommerce şi esenţială pentru retenţia clienţilor pe termen lung. Companiile vor încerca să găsească un echilibru între proximitate, rapiditate şi sustenabilitate în strategiile de livrare şi vor căuta mixul perfect, îmbinând multiple soluţii de livrare, atât în România, cât şi în alte ţări.
Eficientizarea proceselor logistice prin implementarea de noi tehnologii în sistemele IT, urmărind automatizarea unor procese care vor simplifica partea operaţională va fi, astfel, o prioritate în strategia anuală a Packeta România.
În egală măsură, vor fi alocate resurse de eficientizare a rutelor interne şi internaţionale de distribuţie, atât la nivel local, în România şi regiunea coordonată de la Bucureşti, cât şi la nivelul grupului Packeta, şi vor fi consolidate parteneriatele strategice deja existente şi create altele noi în regiune.
"Sprijinim bidirecţional magazinele online să acceseze mai uşor pieţele de interes, atât printr-un flux logistic simplificat, cât şi oferind consultanţă privind avantajele, tendinţele şi comportamentul consumatorilor etc. specifice fiecărei ţări în care suntem prezenţi la nivel de grup. Ne propunem, astfel, să ne consolidăm prezenţa pe pieţele externe, precum Grecia, Bulgaria, Italia şi Turcia, care se regăsesc în gestionarea entităţii Packeta România. Pe plan local, obiectivul anului este să consolidăm reţeaua locală de puncte pick-up Packeta şi să deschidem noi parteneriate inclusiv în zone unde există o densitate mai mare a populaţiei, pentru a sprijini creşterea gradului de satisfacţie a clienţilor finali", spune Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România.
Anul trecut, grupul Packeta a înregistrat o cifră de afaceri de 256 de milioane de euro şi a transportat 90.000.000 de colete, care au fost livrate în peste 139.000 de puncte pick-up si lockere din Europa, inclusiv România, dar şi direct la adresă, subliniază sursa citată.
În prezent, circa 98% dintre coletele livrate de Packeta ajung la destinaţie a doua zi. Livrarea la puncte pick-up si lockere are o popularitate mai mare în rândul clienţilor finali, deoarece le oferă libertatea de ridicare a coletelor în funcţie de propriul program. În România, reţeaua de puncte pick-up Packeta a depăşit 1.000 de locaţii. Până la finalul anului, ponderea cea mai mare a noilor parteneriate va fi realizată în zone unde există o densitate mai mare a populaţiei, în acord cu strategia de dezvoltare a companiei în 2023, se menţionează în comunicat.