Extinderea internaţională reprezintă o oportunitate semnificativă pentru magazinele online din România, însă succesul acesteia depinde de parteneriatele strategice cu furnizorii de servicii logistice, potrivit unui sondaj realizat de Packeta România, platformă digitală globală pentru comerţul online, membră a Packeta Group, în rândul reţelei de peste 1.800 de magazine online şi selleri parteneri, se arată într-un comunicat al Packeta România, remis redacţiei.
Alegerea unui partener de curierat care oferă livrări rapide, preţuri competitive, suport logistic personalizat şi flexibilitate în opţiunile de livrare este esenţială. Aceste servicii nu doar îmbunătăţesc experienţa clientului, dar asigură şi o operaţiune eficientă şi de succes pe pieţele internaţionale, potrivit sursei.
• Servicii logistice esenţiale pentru expansiunea internaţională
Potrivit sondajului, magazinele online din România consideră că livrările rapide şi la timp, menţionate de 29% dintre respondenţi, sunt critice pentru succesul pe pieţele internaţionale. Preţurile avantajoase practicate de companiile de curierat, subliniate de 27% dintre respondenţi, sunt, de asemenea, esenţiale, reflectând necesitatea de a menţine costurile de transport competitive pentru a atrage şi fideliza clienţii internaţionali.
De asemenea, soluţiile de retur uşoare şi rapide, au fost indicate de 20% dintre respondenţi, ca fiind vitale în a asigura o experienţă pozitivă pentru clienţi şi a construi încrederea acestora în brand, subliniind importanţa unui partener de curierat care nu doar să livreze rapid, ci şi să gestioneze eficient procesul de retur, transmite compania.
• Consultanţă logistică personalizată şi flexibilitate în opţiunile de livrare
Consultanţa logistică personalizată este foarte dorită de magazinele online, 57% dintre acestea menţionând necesitatea acestui serviciu. Acest fapt reflectă nevoia de suport specializat pentru optimizarea proceselor logistice şi adaptarea acestora la cerinţele specifice ale fiecărei pieţe, conform datelor din comunicat.
De asemenea, flexibilitatea în opţiunile de livrare este considerată importantă şi foarte importantă de peste 90% dintre magazinele online care sunt interesate de extinderea operaţiunilor la nivel internaţional. Iar diversificarea opţiunilor, precum livrarea expres sau economică, multiple opţiuni de retur, permite magazinelor online să răspundă mai bine nevoilor variate ale consumatorilor internaţionali, îmbunătăţind astfel experienţa utilizatorilor şi loialitatea acestora, informează sursa citată.
• Asistenţa locală şi experienţa pe pieţele ţintă
Asistenţa locală oferită de companiile de curierat în ţările de destinaţie este văzută ca importantă şi foarte importantă de peste 90% dintre magazinele online. O prezenţă locală solidă facilitează gestionarea livrărilor şi retururilor, contribuind la o experienţă pozitivă pentru clienţi şi la o logistică eficientă, transmite sursa.
Iar experienţa companiilor de curierat pe pieţele ţintă este considerată crucială pentru succesul operaţiunilor internaţionale, majoritatea respondenţilor indicând că acest aspect este important şi foarte important. Companiile de curierat cu experienţă pe pieţele internaţionale au procese eficiente şi relaţii cu autorităţile locale, reducând astfel riscurile şi complicaţiile asociate cu expansiunea. În acest context, sprijinul în navigarea reglementărilor internaţionale, inclusiv normele vamale şi cerinţele legale locale, este esenţial pentru a evita eventuale amenzi şi pentru a opera eficient, informează compania.
Potrivit comunicatului, "În prezent, companiile de curierat joacă un rol esenţial în succesul extinderii magazinelor online pe pieţele internaţionale. Peste 50% din reuşita acestui proces depinde de capacitatea lor de a oferi livrări rapide, costuri competitive şi suport logistic personalizat. Colaborarea strânsă cu parteneri logistici experimentaţi este crucială pentru a răspunde cerinţelor variate ale consumatorilor şi pentru a construi o reputaţie solidă pe noi pieţe", spune Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România.
• Volumul livrărilor cross-border se dublează şi în 2024
Anul trecut, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internaţional, orientându-se, în principal, către ţările din proximitatea României, regiunea balcanică şi alte ţări europene cu comunităţi semnificative de români. Integrarea serviciilor Packeta România cu platforme şi marketplace-uri locale şi internaţionale, a adus un aport semnificativ în accelerarea procesului de extindere a livrărilor internaţionale pentru magazinele online româneşti. Iar parteneriatele şi buna colaborare cu cei peste 70 de transportatori internaţionali a avut un impact semnificativ în reducerea timpilor şi costurilor de livrare internaţională, arată datele companiei.
La creşterea înregistrată anul trecut au contribuit şi optimizarea proceselor de livrare şi oferirea de opţiuni variate, precum puncte pick-up pentru expedierea, ridicarea sau returul coletelor, livrarea la adresa clientului şi livrarea în lockere, adaptate preferinţelor individuale ale clienţilor.
Pentru 2024, pe segmentul cross-border, Packeta România ia în calcul o dublare a volumului livrărilor faţă de cea înregistrată anul. Totodată, optimizarea proceselor şi reducerea timpilor de livrare, implementarea soluţiilor de inteligenţă artificială şi automatizare, care pot revoluţiona procesele logistice şi creşterea nivelului competiţional în această industrie, vor favoriza extinderea comerţului transfrontalier, se mai arată în comunicat.