Pâinea noastră cea de toate zilele rămâne principalul aliment în mediul rural, în schimb, la oraş, este mai puţin consumată. În linii mari, consumul este influenţat de nivelul de trai, diete alimentare, dar mai ales de tradiţie. Peste jumătate dintre românii din mediul rural consumă pâine zilnic, în comparaţie cu doar o treime dintre cei care locuiesc în mediul urban, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research. Cercetarea de specialitate relevă faptul că franzela (42%), alături de pâinea feliată/ambalată (41%) şi pâinea albă (39%) sunt cele mai populare produse de panificaţie incluse în dieta zilnică a românilor. De altfel, acestea sunt şi produsele pentru care 84% dintre români au resimţit în cea mai mare măsură creşterea preţurilor, comparativ cu anul anterior. În ceea ce priveşte românii de la oraş, pâinea neagră/integrală/cu seminţe este consumată zilnic de către 19% dintre aceştia în mai mare măsură, faţă de persoanele din mediul rural (14%). Potrivit sursei citate, locuitorii din mediul rural consumă în fiecare zi mai multă pâine decât persoanele din mediul urban, iar diferenţe semnificative se pot observa atât în cazul franzelei (urban: 35%, rural: 51%), cât şi în cazul pâinii albe (urban: 32%, rural: 49%). Categoria celor mai puţin populare produse de panificaţie în rândul românilor cuprinde ciabatta şi foccacia, care nu sunt consumate niciodată de către 40% dintre români. Pe de altă parte, 95% dintre respondenţi au declarat că mănâncă, cel puţin o dată pe an, cozonac. Jumătate dintre cei chestionaţi au spus că vor prepara cozonacul pentru Paşte în casă, în mai mare măsură persoanele din mediul rural (56%). Totodată, comparativ cu anul trecut, proporţia celor care declară că vor cumpăra dintr-un magazin cozonacul a crescut cu cinci procente, până la 42%. Dintre aceştia, cei mai mulţi (44%) vor cumpăra cozonaci de la supermarket/hypermarket. În acelaşi timp, ponderea persoanelor care preferă să cumpere cozonac de la brutărie s-a majorat de la 33% la 37%, de la an la an. Pe acest segment, opt din zece români optează pentru branduri şi reţete româneşti, în mai mare măsură persoanele peste 55 de ani (90%), dar şi cele din mediul rural (84%). Procentul persoanelor care preferă reţete sau branduri internaţionale a scăzut faţă de anul anterior, de la 28% la 21%.
În topul preferinţelor pentru produse de panificaţie preparate în casă se clasează cozonacul (39%), urmat de pâine (16%). Principalele motive pentru care românii nu prepară produse de panificaţie în casă sunt reprezentate de faptul că reţeta durează prea mult (57%) şi că este prea complicată (34%). În 2021, principalul impediment se referea la faptul că produsele din comerţ erau considerate mai bune (49%).
1. fără titlu
(mesaj trimis de ferencz în data de 20.04.2022, 13:23)
Painea de toate zilele este de o calitate proasta !
Observ ca nici consumatorii nu cauta calitatea, pentru ca nu stiu ce este calitatea. De aceea ar fi bine ca statul sa reglementeze calitatea painii. Sa ne ocupam si de sanatatea oamenilor, nu numai de protectia mediului.
Pandemia de diabet zaharat tip 2 este reala ! Ne coasta mult, este o tragedie !