Platforma financiară londoneză Revolut a înregistrat o creştere importantă a veniturilor în 2018, mai mare cu 354% decât cea din 2017, conform unui comunicat de presă. Acesta arată că veniturile au crescut până la 58,2 milioane de lire, anul trecut, de la 12,8 milioane de lire în 2017, iar creşterea a fost generată de dezvoltarea continuă a ofertei de produse, a bazei de clienţi, precum şi a activităţii utilizatorilor Revolut.
Principalele costuri directe ale companiei sunt în continuare schemele de carduri, costurile de acquiring şi cele corespunzătoare achiziţiei de noi utilizatori. Costurile asociate vânzărilor au crescut cu 247%, îmbunătăţind marja de profit brut a companiei, creşterea fiind mai mică decât cea înregistrată de venituri. Pierderile nete ale anului s-au ridicat la 32,8 milioane de lire, dar costurile au fost eficientizate în ansamblu, datorită creşterii substanţiale a bazei de clienţi şi a volumului tranzacţiilor, mai subliniază sursa citată.
Aceasta estimează o creştere a veniturilor, în acest an, de trei ori mai mare faţă de cea din anul trecut. Aceasta este generată de creşterea numărului de utilizatori, noi lansări de produse, optimizarea produselor existente şi extinderea pe noi pieţe. Peste 800.000 de noi utilizatori şi-au creat conturi în august şi septembrie 2019.
Comunicatul revolut adaugă: "Marja brută pentru semestrul al doilea din 2019 este estimată la 40-50%, de la mai puţin de 10% în aceeaşi perioadă a anului 2018. Marja brută de profit a companiei a crescut exponenţial, pe măsură ce afacerea s-a dezvoltat la scară. Acest lucru pune bazele solide pentru creşterea viitoare şi profitabilitate, fapt subliniat şi de includerea Revolut în topul Sunday Times Tech Track 100, pe prima poziţie, drept compania privată britanică de tehnologie cu cea mai rapidă creştere".
Nik Storonsky, CEO-ul Revolut, a transmis: "Finalul anului 2018 pare să fi fost cu foarte mult timp în urmă, însă aceste cifre reprezintă o etapă importantă în creşterea noastră sustenabilă. Saltul semnificativ în materie de venituri şi număr de utilizatori noi de la începutul lui 2019 demonstrează că scopul cu care am creat compania continuă să fie unul actual: răspundem unor nevoi neadresate, acelea de a rezolva problemele de care ne lovim atât de mulţi dintre noi atunci când vine vorba de gestionarea banilor. (...) 2019 se anunţă a fi un nou an de creştere exponenţială, dar munca noas-tră este abia la început şi ne propunem să ajungem la toţi cei care au nevoie de noi. Acest lucru înseamnă să ne menţinem planurile ambiţioase de creştere şi extindere internaţională, care acum sunt alimentate şi de îmbunătăţiri substanţiale în ceea ce priveşte profitabilitatea, dar şi de numirile în funcţii cheie pe care le-am făcut între timp".
Acum, Revolut are peste 7 milioane de utilizatori în Europa, iar peste 800.000 de noi utilizatori au început să folosească serviciul în fiecare dintre lunile august şi septembrie 2019. Compania înregistrează, în acest moment, o medie de 3,7 milioane de utilizatori activi lunar şi o medie zilnică de 1,1 milioane de utilizatori activi. Volumul total al tranzacţiilor de la lansarea Revolut, în 2015, depăşeşte 85 miliarde dolari.
Numărul utilizatorilor care au optat pentru abonamente plătite (Premium şi Metal) a crescut cu 550%, din ianuarie 2018, ca urmare a funcţionalităţilor suplimentare oferite.
Comunicatul citat conchide: "Lansarea serviciului de tranzacţionare de acţiuni a revoluţionat piaţa bursieră tradiţională, oferind utilizatorilor Revolut acces fără comisioane la piaţa bursieră, cu un număr nelimitat de tranzacţii pentru abonaţii Metal. Folosind puşculiţele digitale Vaults, pes-te 1,7 milioane de utilizatori au economisit sume importante de bani, atât individual, cât şi împreună cu apropiaţii".
După lansarea în variantă beta din Australia, în luna iunie, Revolut pregăteşte o lansare etapizată a serviciului în SUA, Canada şi Singapore, în lunile care urmează. Peste 230.000 de persoa-ne se află pe listele de aşteptare în întreaga lume, dintre care mai bine de 120.000 în Statele Unite.
Numărul total al angajaţilor Revolut depăşeşte 1400, iar compania a anunţat recent investiţii în deschiderea unui hub de tehnologie în Berlin, a unui nou birou în Cracovia şi a unui hub suplimentar pentru servicii clienţi şi conformitate în Porto.
O serie de numiri la nivel executiv a avut loc în ultimele luni, pentru a întări echipa de management a companiei. Pe lângă angajări în roluri esenţiale, Revolut a implementat o gamă largă de îmbunătăţiri de guvernare, ca parte din cadrul general de management al riscului. Noi ajustări şi îmbunătăţiri de guvernare sunt planificate până la sfârşitul anului 2019, pentru a răspunde dimensiunilor din ce în ce mai mari ale companiei.