Compania japoneză "Panasonic" Corp., cu activităţi în sectorul electronicelor, anunţă că îşi poate permite o afacere de 100 miliarde yeni (un miliard de dolari), în condiţiile în care vrea să-şi extindă anumite operaţiuni.
Achiziţia ar putea fi o companie din sectorul tehnologiei auto sau un canal de marketing peste graniţe pentru divizia care produce aparatură pentru locuinţe, conform afirmaţiilor directorului financiar al societăţii, Hideaki Kawai.
"Ne-am îmbunătăţit situaţia financiară, astfel că ne putem permite o fuziune sau achiziţie la un nivel de 100 miliarde yeni", a precizat Kawai, potrivit Bloomberg, adăugând: "Vom face o analiză foarte atentă a oricărei afaceri, însă condiţia noastră financiară nu ne va limita".
"Panasonic", grup care a eliminat aproape 71.000 de locuri de muncă din 2011, va realiza, în exerciţiul fiscal curent, primul profit anual din ultimii trei ani, ca urmare a restrângerii operaţiunilor companiei. Luna trecută, compania şi-a majorat de două ori estimările de profit anual, anticipând un câştig net de 100 de miliarde yeni în exerciţiul fiscal ce se va încheia în martie 2014.
"Panasonic" a avut pierderi de peste 7 miliarde dolari în fiecare din ultimii doi ani, drept care se află în plin proces de înstrăinare a unor divizii, urmărind astfel să se concentreze pe activităţile sale de bază, cele din sectorul electrocasnicelor, componentelor auto şi utilajelor. În luna iulie, compania a preluat 13% din "Gorenje" Slovenia - unul dintre cei mai mari producători de electrocasnice din Europa de Est -, dorind să devină numărul unu în acest sector, unde va avea drept rivali companiile "Whirlpool" Corp. din SUA şi "Electrolux" AB din Suedia.