România este preferata grupurilor de turişti din India, Marea Britanie, China pentru evenimente private cu tematică, pentru care alocă bugete mari, şi pentru vacanţe culturale şi de distracţie în cluburi, conform unui comunicat de presă Pararela45.
Evenimentele organizate de agenţia de turism Paralela45 în acest an pentru turişti străini, grupuri de 50-60 de persoane, au bugete între 200 şi 300.000 de euro. Activitatea de incoming a Paralela45 este relansată în 2024 şi se concentrează pe oferirea de experienţe de neuitat străinilor despre România, de la evenimente organizate în premieră cu turişti străini la programe personalizate pe dorinţele lor.
Grupurile de turişti străini organizate până acum au avut şederi scurte, de câteva zile, pe care le-au petrecut la Bucureşti şi în împrejurimi. Vizitează Casa Poporului într-un tur privat cu intrare separată, merg în cluburi, se relaxează în centre SPA, descoperă gastronomia românească în conacele turistice.
Pentru prima dată în istoria CFR, un grup aflat în vacanţă în România s-a plimbat cu trenul prezidenţial pe ruta Bucureşti - Sinaia. Tot în premieră, recreând o atmosferă de NASCAR, străinii au avut ocazia unor experienţe private de condus defensiv la cel mai mare circuit de stradă şi offroad din România, rezervat numai pentru ei.
Aproape toate grupurile de străini cer organizarea unor evenimente private inedite, cu tematică. Unul dintre evenimentele memorabile din portofoliul Paralela45 este transformarea unui spaţiu privat într-o arenă de circ, cu dansatori agăţaţi de tavan şi contorsionişti pe scenă, cu animale în mărime naturală în zonele de fotocorner.
Bugetele pentru evenimente private organizate pentru grupurile de străini în România au fost până acum între 150 şi 200.000 de euro. Un eveniment care urmează are alocat un buget de peste 300.000 de euro.
Aproximativ 20% dintre străinii care vin pentru un eveniment de weekend îşi programează o vacanţă personală la câteva luni distanţă. A doua venire în România este în Transilvania şi Maramureş, despre care află informaţii în timpul primei călătorii.
"Turiştii noştri străini sunt nu doar surprinşi, ci absolut încântaţi de România ca destinaţie de weekend prelungit. Vin fără aşteptări şi pleacă cu dorinţa de a se întoarce.
Vin aici pentru că România este o noutate atrăgătoare pentru dorinţa lor de cultură şi relaxare, distracţie, viaţă de noapte. Avem cel mai bun raport preţ - calitate în materie de distracţie. Vestea despre noi se duce repede şi cererea din partea turiştilor din India, Marea Britanie, Australia şi China este în creştere", declară Ioana Burcea, director de marketing al Paralela45 şi coordonatorul echipei de Incoming formată din 12 persoane în prezent, specialişti în organizare de evenimente, asistenţă şi ghidaj local, customer service şi vorbitori de limba engleză, hindi, germană, franceză şi rusă.
Odată relansată activitatea de incoming cu accent pe experienţe de neuitat în România, Paralela45 estimează triplarea grupurilor de turişti străini cu programe personalizate, în următorii trei ani, depăşind 10.000 de turişti pe an. Previziunile Paralela45 vizează poziţionarea României în topul destinaţiilor europene atractive prin cultură şi distracţie.
"Incomingul va deveni o parte importantă din activitatea Paralela45, alături de turismul extern, sejururi şi circuite, turismul intern, ticketing şi corporate travel. Creşte organic şi dinamic datorită personalizării programelor şi oaspeţilor noştri, care recomandă România cunoscuţilor lor", precizează Ioana Burcea
În jur de două milioane de turişti străini a înregistrat România anul trecut, potrivit statisticilor oficiale, sub nivelul din 2029, de 2,6 milioane de persoane. Străinii vin pentru afaceri, pentru festivalurile de muzică, concerte şi city-break-uri.