Românii petrec sărbătorile pascale în străinătate, încurajaţi de o ofertă de vacanţă variată şi cu 25% mai mare ca volum faţă de 2022, când călătoriile erau condiţionate de vaccinare sau testare, potrivit unui comunicat al agenţiei de turism Paralela45.
În 2023 călătoresc liber peste tot în Europa, dar şi pe alte continente, şi de Paşte ajung în Iran, Liban, Maroc, Israel, Iordania, Malaezia prin programele de tip circuit, dar şi în Mauritius pentru un Paşte la soare.
Pe zboruri charter, cele mai căutate zone de vacanţă sunt Hurghada, Sharm el Sheikh, Antalya, Malta, Dubai, Tenerife, Creta şi Rodos.
Pachetul mediu pentru o vacanţă în străinătate este de 800 de euro/persoană în cazul circuitelor şi de 650 de euro/persoană în cazul sejururilor, anunţă turoperatorul Paralela45.
Primele cumpărate au fost circuitele în Iran, Liban şi Maroc, din oferta Paralela 45.
Cele mai căutate vacanţe cu durată mică şi buget redus sunt în Europa, la Paris, Londra, Atena, Praga, Roma şi Sicilia.
Cei mai mulţi români merg în Egipt de Paşte, în programe de tip circuit ori sejururi. Au ales din mai multe variante de circuit disponibile cu această ocazie, fiecare de 10 nopţi şi preţuri de la 1.500 de euro/persoană, şi dintre sejururile la hoteluri de cinci stele cu all inclusive în Hurghada şi Sharm el Sheikh, pentru care au plătit de la 561 de euro/persoană, respectiv 613 euro/persoană.
Destinaţia exotică preferată de Paşte este Mauritius. Turiştii de Mauritius, cupluri ori grupuri de prieteni, au plătit de la 1.500 la 4.500 de euro/persoană pentru un pachet de şapte nopţi, la un hotel de cinci stele în mijlocul paradisului exotic.
"Vacanţele de Paşte s-au vândut cu mult timp în urmă şi acum, cu o săptămână înainte de sărbătoare, nu mai este nimic disponibil. Dorinţa oamenilor de a călători cu orice ocazie, oferta cu mult mai bogată faţă de anul trecut, noile modalităţi de prelucrare mai rapidă a cererilor lor introduse în acest an, dar şi deschiderea unor sedii noi ne-au dus la acest rezultat.
În luna martie am deschis sedii noi în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Râmnicu Vâlcea, în urma unei investiţii de 80 de mii de euro, pentru că ne dorim să fim cât mai aproape de turiştii noştri.
De la începutul anului, pentru o rată de preluare de 100% a cererilor există posibilitatea ca în timpul apelului la call center, când operatorii sunt implicaţi în altă convorbire şi pentru ca apelantul să nu aştepte, să îi răspundă un robot care îi trimite un link către un formular pentru completarea cererii de vacanţă, la care un agent Paralela45 răspunde a doua zi.
Turiştii au la dispoziţie şi chatul din website, ori conturile Paralela45 de pe reţelele sociale pentru rezervarea vacanţelor şi îndrumări din partea consultanţilor pentru cea mai bună alegere", declară Ioana Burcea, director de marketing Paralela45.