Reporter: Cum v-a venit ideea să deschideţi un escape room?
Mihai Ungureanu: Fiecare dintre noi căuta un business în care să investească. Întâmplarea a făcut să mergem în aceeaşi perioadă să ne jucăm la diferite escape room-uri, în echipe diferite. Şi, cum suntem prieteni şi ne vedem des, am discutat despre noile experienţe trăite. Ne-a plăcut tuturor foarte mult conceptul, am început să ne jucăm cu ideile, să ne imaginăm cum ar arăta un escape room gândit de noi şi, atunci, s-a întâmplat minunea. Am luat decizia de a ne uni forţele şi de a demara lucrul pentru ceea ce noi ne-am propus să fie una dintre cele mai spectaculoase locaţii de room escape game din România. Deocamdată, suntem gata cu două camere, a treia este aproape de final, iar celelalte două vor urma la scurt timp după. Feedback-ul primit până acum este excelent, ceea ce ne dă speranţe mari pentru viitor.
Reporter: Cum caracterizaţi piaţa escape room-urilor din Bucureşti/România?
Mihai Ungureanu: Piaţa de escape room din România este o piaţă aflată la început, în sensul că foarte mulţi oameni încă nu cunosc sau nu sunt familiarizaţi cu acest concept. De asemenea, este o piaţă în plină expansiune. Ideea a apărut în România anul trecut şi a căpătat foarte rapid amploare. Ba, chiar a dat naştere unei situaţii ciudate sau, mai bine zis, unui raport ciudat între numărul de escape room-uri şi oamenii care ştiu ce este sau au fost la un escape room. În momentul acesta, sunt undeva la peste 100 de camere doar în Bucureşti, ceea ce este îmbucurător, dar, în acelaşi timp, oarecum riscant. În sensul că, nefiind încă o piaţă stabilă, puţine camere menţin un standard ridicat al jocului. Astfel, apare riscul ridicat de a sfârşi într-un escape care nu a înţeles încă ce înseamnă respectul pentru clienţi şi face o cameră "de mântuială". Ceea ce se traduce pentru jucătorii experimentaţi într-o ţeapă şi, pentru cei care merg pentru prima oară la aşa ceva, într-o experienţă dezamăgitoare. Tocmai de aceea este foarte important ca aceia care aleg să se joace la un escape room să se informeze în prealabil unde merg. Există pentru asta diverse portaluri, aflate şi ele la început, dar care încearcă să ofere o perspectivă cât de cât completă a pieţei, mai ales în Bucureşti.
Reporter: Care a fost nivelul investiţiei iniţiale şi când estimaţi că o veţi recupera? Cum aţi finanţat afacerea?
Mihai Ungureanu: Pentru că de la bun început am hotărât că vom respecta cele mai înalte standarde şi că vom oferi clienţilor noştri experienţe autentice, investiţia a fost destul de mare. Până în acest moment se ridică undeva la 30.000 euro şi estimăm că va ajunge pe la 40.000 de euro, bani pe care sperăm să îi recuperăm în primii 2 ani de activitate. Am finanţat afacerea din banii produşi de celelalte business-uri pe care le avem.
Reporter: Cum caracterizaţi clientul pentru "escape room"?
Mihai Ungureanu: Clientul de escape room este, în primul rând, un om care experimentează mult. Este atras de nou şi de inovaţie şi încearcă în permanenţă să descopere lucruri noi. Îi place să se joace, este pasionat de enigme, de filme de aventură, de literatură, are o înclinaţie către a rezolva puzzle-uri, enigme şi acceptă provocările intelectuale şi de logică. Îi place ideea de escape room pentru că acolo are posibilitatea de a juca rolul principal în propriul lui film. Într-un escape room poţi să fii celebrul profesor de simbologie Robert Langdon, poţi să fii un detectiv, un aventurier, un scriitor sau chiar personajul filmului tău favorit. Temele sunt diverse şi fiecare cameră recreează un univers propriu. Clientul de escape room va căuta în permanenţă camere noi unde să se joace pentru că, întocmai ca pasionaţii unui joc pe calculator, vrea să schimbe hărţile. Acest lucru este determinat şi de faptul că nu ai cum să te joci de două ori în aceeaşi cameră.
Reporter: Cine sunt acţionarii Captive Escape Room?
Mihai Ungureanu: Acţionarii Captive Escape Room sunt patru tineri creativi, care au încercat să îmbine utilul şi plăcutul într-un business care presupune multă joacă. Un om de afaceri din zona construcţiilor, unul din zona publicităţii, un muzician şi un student. O asociere aparent ciudată, dar cât se poate de potrivită pentru o zonă care implică multă creativitate şi viziune de ansamblu. Şi, mai presus de toate, asociaţii Captive Escape Room sunt prieteni şi împărtăşesc pasiunea pentru acest joc.
Reporter: De ce ar alege clienţii Captive Escape Room?
Mihai Ungureanu: Clienţii care aleg Captive Escape Room caută originalitate. O parte importantă a feedback-ului pe care l-am primit până acum este legată fix de acest aspect. Majoritatea celor care ne-au călcat pragul au rămas plăcut impresionaţi de faptul că, spre deosebire de alte escape room-uri, puzzle-urile pe care le-au găsit la noi nu se regăsesc la alţii. De asemenea, ne place să credem că noi, cei de la Captive, am înţeles despre ce este acest joc. Jocul de real room escape trebuie să surprindă jucătorul pe tot parcursul orei pe care o petrece în cameră, să îi ofere recompense pe măsura dificultăţii puzzle-urilor rezolvate, şi prin decor, şi prin atmosfera creată, şi să îl introducă pe jucător în universul camerei, astfel încât acesta să fie absorbit de ce se întâmplă în jurul lui şi să nu simtă când trece timpul. Ultimul lucru, dar nu cel din urmă, pentru care cineva ar alege Captive Escape Room, este faptul că, deşi acum sunt gata două camere, la final vom fi unul dintre cele mai mari escape room-uri din România. Cu cinci camere de joc şi o recepţie de 80 de mp vom deveni alegerea perfectă pentru diverse companii care caută un loc pentru team building-uri şi provocări pentru angajaţi. Noi încercăm să înţelegem cât mai bine nevoile clienţilor noştri şi să le răspundem cât mai prompt.
Reporter: Ce mistere oferiţi în acest moment şi care sunt planurile de extindere?
Mihai Ungureanu: În acest moment, oamenii pot încerca primele două experienţe Captive: Langdon's Challenge si Puzzling Colors. În prima cameră, jucătorii intră în pielea profesorului de simbologie Robert Langdon, personajul principal al romanelor lui Dan Brown, şi încearcă să descopere misterul ascuns acolo. Camera este, de fapt, biroul unui mason de rang înalt care, pe patul de moarte, îi lansează bunului său prieten de la Harvard o ultimă provocare: aceea de a descoperi un important secret ascuns în acel birou. Cea de-a doua experienţă Captive este una a culorilor care au pus stăpânire pe cameră şi îi ţin captivi pe jucători. În toată dezordinea cromatică, echipele trebuie să găsească ordinea şi, evident, calea de a ieşi din cameră. În ambele camere se întâmplă tot felul de lucruri spectaculoase, pe care nu avem cum să le spunem aici, pentru că am strica plăcerea jocului pentru atâţia doritori de aventură.