PayPoint plc, care operează în România prin compania Pay Store, a făcut ieri public la Londra raportul care conţine rezultatele financiare aferente primei jumătăţi a anului fiscal (perioada 1 aprilie 2008 - 28 septembrie 2008). "PayPoint a încheiat prima jumătate a anului cu rezultate peste aşteptări." a declarat David Newlands, Preşedintele PayPoint plc.
Conform raportului, în primele 26 de săptămâni, volumul tranzacţiilor grupului britanic a crescut cu 5%, la 249 milioane de tranzacţii (2007: 236 milioane de tranzacţii în 27 de săptămâni). Datorită creşterii numărului de tranzacţii, în special pe segmentul serviciilor mobile pre-plătite, veniturile PayPoint s-au ridicat la 109.3 milioane lire sterline (129.6 milioane euro), în creştere cu 5% comparativ cu perioada similară a anului trecut (2007: 103.9 milioane lire sterline în 27 de săptămâni). Profitul operaţional al grupului britanic a fost de 14.2 milioane lire sterline, înregistrând o creştere de 2% faţă de 2007 (13.9 milioane lire sterline).
În România, pe lânga serviciul de reîncărcare electronică a SIM-urilor pre-plătite, Pay Store (filiala locală a PayPoint plc) a lansat serviciul de plată a facturilor în puncte de retail, ceea ce a generat o creştere a volumului de tranzacţii. Reţeaua PayPoint numară în prezent peste 4700 de terminale pentru reîncărcare electronică, dintre care 1200 de terminale permit efectuarea de plată a facturilor, urmând să se extindă cu încă 800 de terminale până în primăvara anului viitor.
Având în prezent parteneriate încheiate cu patru mari furnizori de utilităţi şi servicii de pe piaţa locală, şi încă patru contracte noi care urmează să fie semnate până la sfârşitul anului, numărul tranzacţiilor PayPoint este aşteptat să crească în continuare. Această estimare este susţinută şi de interesul altor clienţi furnizori de utilităţi şi servicii, precum şi de extinderea reţelei de terminale într-un ritm mai rapid decât cel prevăzut iniţial. PayPoint estimează că operaţiunile din România vor deveni profitabile anul viitor.
PayPoint plc este compania lider pe segmentul de plăţi cash şi online în Marea Britanie, derulând operaţiuni şi în Irlanda şi România. PayPoint are un rulaj de peste 8 miliarde de lire sterline, ca rezultat al celor peste 515 milioane de tranzacţii realizate anual pentru 6.000 de clienţi furnizori şi comercianţi. Compania operează următoarele reţele pentru plăţi:
• Reţeaua de terminale amplasate în puncte de retail care funcţioneaza sub brand-ul PayPoint numară peste 20.750 de locaţii, acoperind toate zonele Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Irlandei şi României. Prin reţeaua PayPoint se pot face pre-plăţi pentru consumul de gaze naturale şi electricitate, plata în numerar a facturilor, reîncărcare electronică pe telefoanele mobile, plata biletelor pentru transportul în comun, achitarea taxei TV precum şi plăţi pentru multe alte utilităţi şi servicii.
• Adiţional, locaţii ale marilor lanţuri de retail (incluzând BP şi Superdrug) sunt echipate cu terminalul PayPoint şi cu conexiune EPoS , care permit efectuarea tranzacţiilor de încărcare electronică şi de plăţi facturi prin casele de marcat proprii ale retailerilor.
• O reţea proprie de ATM-uri amplasate de asemenea în magazine de proximitate, care numară 2,150 de automate, toate în Marea Britanie.
• PayPoint.net, furnizor de servicii de plăţi pe Internet, care asigură plăţi prin intermediul cardurilor de debit sau credit emise de majoritatea băncilor din Marea Britanie pentru mai mult de 5,100 de magazine virtuale.
• Pay Store, unul din liderii de piaţă din România pe segmentul distribuţiei de servicii pre-plătite pentru telefonia mobilă, care deţine în prezent terminale în 4700 locaţii de retail (incluzând 1200 de locaţii care operează şi plăţi facturi).
Din septembrie 2004 PayPoint este listată la Bursa din Londra.