PayU GPO România estimează că valoarea pieţei de e-Commerce (produse şi servicii comandate online) se va situa în jurul a 11,5 miliarde de euro în 2024, se arată într-un comunicat al companiei, remis redacţiei. Creşterea estimată pentru 2024 atât din calculele proprii, cât şi din datele raportate de McKinsey şi Statista, se situează la ~16% faţă de anul recent încheiat, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii, conform sursei citate.
Potrivit comunicatului, "Prognoza de creştere pentru 2024 poate fi susţinută de comercianţi prin optimizarea unor aspecte precum oferirea unei experienţe omnichannel prin aplicaţiile mobile proprii, dar şi prin integrarea unor tehnologii precum RPA şi AI atât pentru a asigura o experienţă personalizată consumatorilor, cât şi pentru a lua decizii bune şi rapide de business. Mai mult, aceste soluţii îi vor ajuta să atingă eficienţa operaţională, adică procese scalabile cu soluţii automate încorporate pentru livrare rapidă, asistenţă pentru clienţi etc.", consideră Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.
Potrivit previziunilor PayU, în 2024 procesul de plată va reprezenta, în continuare, unul din pilonii importanţi în ceea ce priveşte creşterea veniturilor pentru comercianţii din online. Deşi plata cu cardul - şi în special plăţile cu cardul salvat (Google Pay, Apple Pay şi alte portofele digitale) - îşi vor menţine creşterea constantă de 15%-20%, anul acesta vom asista cu siguranţă la folosirea în e-Commerce a opţiunilor de plată Account-to-Account, cum sunt Open Banking sau Instant Payments, informează compania. Totodată, opţiunile de plată în rate, de tipul BNPL şi Slice, vor avea un grad de penetrare din ce în ce mai mare în mediul online datorită conceptului de rate online, direct pe cardul de debit, cu reţinerea ulterioară a ratelor, deoarece sunt percepute de consumatori ca fiind simple şi facile atât ca metode de plată, cât şi ca gestionare a resurselor financiare, adaugă sursa.
Potrivit companiei, "Le recomandăm comercianţilor să aibă un proces de check-out cât mai simplu, termeni şi condiţii cât mai clare privind livrarea, returul, rambursarea şi metodele de plată listate pe prima pagină. Evident, ar trebui să ofere metode de plată care să-i ajute la creşterea ratei de conversie, precum plata cu cardul salvat în prealabil şi plata în rate, deoarece aceasta din urmă poate genera venituri cu până la 30% mai mari şi are o valoare medie de 3 ori mai mare decât plata realizată integral", a subliniat Country Managerul PayU GPO România.
• Retrospectiva anului 2023 în e-Commerce-ul local
Anul trecut , piaţa locală de e-Commerce s-a situat la 9,8 miliarde euro potrivit McKinsey, din care ~65% au reprezentat produsele / bunurile şi ~35% serviciile, arată datele comunicatului.
În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%), însă verticalele cu cele mai mari creşteri în tranzacţii au fost fashion şi beauty, mâncare comandată şi produse alimentare. În zona de servicii, cele mai multe achiziţii online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) şi pachete turistice (14%), dar cele mai mari creşteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment şi pachete turistice, conform sursei citate.
România s-a situat, în 2023, pe locul al treilea în e-Commerce-ul din Europe Centrală şi de Est, după Polonia (cu o piaţă estimată la 27.8 miliarde USD în 2023) şi Cehia (13 miliarde USD în 2023), dar cu mult înainte de Ungaria şi Bulgaria, care au însumat 6 miliarde USD, potrivit sursei. Piaţa locală de comerţ online reprezintă 11% din total retail, în timp ce în Polonia aceasta este de 7%, în Cehia de 14%, în Ungaria de 10% şi în Bulgaria de 7%. Astfel, având în vedere ritmul de creştere economică a României, aceasta are şansa de a deveni al doilea operator din regiune în industria de e-Commerce, într-un viitor foarte apropiat, se mai arată în comunicat.