Vânzările Lego au crescut cu 13% în 2020, în contextul în care familiile au petrecut mai mult timp jucându-se împreună acasa, a declarat producătorul danez de jucării, relatează Reuters.
"COVID-19 a accelerat tendinţele care erau deja în mişcare. Am văzut o evoluţie în timpul restricţiilor, când familiile au început să construiască seturi Lego împreună. De asemenea, mai mulţi oameni au cumpărat online produsele'', a declarat directorul executiv Niels B. Christiansen.
Potrivit sursei citate, compania caută de ani de zile o metodă care să conducă la înregistrarea unei creşteri a vânzărilor încă din 2017 . În acel an, producătorul de jucării a apăsat butonul de resetare, iar Niels Christiansen a preluat conducerea.
În 2020, vânzările au crescut cu 13%, ajungând la 43,7 miliarde de coroane daneze (6,98 miliarde de dolari), în creştere faţă de cea de 6% din 2019, în timp ce profitul operaţional a crescut cu 19% la 12,9 miliarde de coroane, a declarat compania într-un comunicat.
"În ultimii doi ani am făcut investiţii la scară largă în iniţiative menite să susţină creşterea pe termen lung", a declarat directorul executiv.
"În 2020, am început să vedem beneficiile acestora, în special în comerţul electronic şi inovarea produselor", a adăugat acesta.
Lego va angaja sute de angajaţi pentru a spori digitalizarea în 2021, a declarat Christiansen pentru Reuters.
Şeful executivului a refuzat să ofere detalii în privinţa creşterii vânzărilor online înregistrate anul trecut, dar a afirmat că numărul de vizitatori pe Lego.com s-a dublat la peste un sfert de miliard într-un an.
Producătorul de jucării rival, Mattel, a raportat în februarie o creştere anuală a vânzărilor nete cu 2% pentru 2020, în timp ce Hasbro, producătorul Monopoly, a înregistrat o scădere a veniturilor nete cu 8% pentru anul respectiv, transmite Reuters.
Niels Christiansen a menţionat că Lego a câştigat aproximativ un punct procentual din cota de piaţă la nivel global, crescând în majoritatea pieţelor sale.