• Producătorul de vinuri vrea să dubleze numărul de locaţii HoReCa în care este prezent
Compania "Ostrovit" SA, care operează brandul "Domeniile Ostrov", estimează că până la sfârşitul anului în curs va înregistra o cifră de afaceri de peste 16 milioane de lei, cu o cantitate de vin vândut estimată de aproximativ 5 milioane de litri.
Constantin-Theodor Ilinca, director general în cadrul "Domeniile Ostrov", a declarat: "Strategia de produs şi de vânzări pe care o pregătim pentru 2013 vizează o creştere a cifrei de afaceri cu peste 20%".
Producătorul de vinuri de lângă Dunăre îşi propune să dubleze, anul viitor, numărul locaţiilor HoReCa în care este prezent. În prezent, vinurile sale sunt listate în 400 de restaurante şi pub-uri, la nivel naţional.
"Creşterea pe care ne-o propunem are la bază o nouă gamă de vinuri premium baricate care cuprinde cinci sortimente, toate grupate sub denumirea < Domeniile Ostrov Reserve >. Aşadar, pe finalul acestui an şi începutul lui 2013 ne vom concentra pe promovarea în HoReCa a vinurilor < Domeniile Ostrov Reserve >: < Sauvignon Blanc >, < Muscat Ottonel >, < Chardonnay >, < Cabernet Sauvignon > şi < Merlot >. Pentru acelaşi sector suntem pregătiţi şi cu o ediţie limitată de Merlot şi Cabernet Sauvigon rose, având în vedere că, pentru acest sortiment, lansat în 2011, am înregistrat o dublare a vânzărilor, în 2012 faţă de anul lansării", a mai spus Constantin-Theodor Ilinca.
În prezent, podgoria "Ostrov" are un areal viticol de 1.300 de hectare şi include centrele viticole "Ostrov" şi "Lipniţa", judeţul Constanţa, situate pe malul drept al Dunării, la graniţa României cu Bulgaria.
Directorul companiei a precizat: "Anul 2012 a fost unul secetos, iar cantitativ producţia nu s-a ridicat la aşteptările noastre. Faţă de alte podgorii am beneficiat, totuşi, de umiditatea dată de Dunare şi producţia nu a fost cantitativă, ci calitativă".
Alături de podgoria de viţă de vie, compania mai deţine 500 de hectare de pomi fructiferi şi 200 de hectare de legume.
Din anul 2005, producătorul de vinuri a demarat un amplu proces investiţional, constând în reconversia plantaţiilor prin programe anuale succesive, sisteme de irigaţii, dotarea cu echipamente şi utilaje specifice, precum şi modernizarea celor două staţii de vinificaţie la standarde internaţionale ultramoderne. Volumul total al investiţiilor se ridica, anul trecut, la circa 24 de milioane de euro.