Cifra de afaceri realizată anul trecut de Grupul Mobexpert a fost de 155 de milioane de euro, în creştere cu 7% pe piaţa regională faţă de 2005. Pentru acest an, oficialii grupului estimează o rată de creştere a pieţei regionale de aproximativ 5-7%. Mobexpert preconizează o creştere a cifrei sale de afaceri la nivel regional în linie cu evoluţia pieţei, estimată la 10%, până la aproximativ 160 milioane de euro. Această estimare este corelată cu o dinamică accentuată a sectorului imobiliar, considerându-se că dezvoltarea explozivă a proiectelor de locuinţe adresate segmentului mediu şi mediu-înalt va atrage după sine o creştere direct proporţională a cererii de mobilier. Pe de altă parte, estimările iau în considerare şi creşterea economică regională aflată pe un trend ascendent. Compania Mobexpert are în vedere o creştere a livrărilor către piaţa regională.
Exporturile pe pieţele vest europene se vor menţine la un nivel asemănător celui de anul trecut, Mobexpert concentrându-se însă pe livrările la nivel regional.
Investiţii de 12 milioane de euro în acest an
Grupul Mobexpert îşi va continua strategia de consolidare a poziţiei pe piaţa regională. În acest an cea mai mare parte a investiţiilor se vor concentra în deschiderea hipermagazinului de la Sofia şi demararea construcţiei a patru noi hipermagazine în ţară la Bucureşti, Suceava, Ploieşti şi un al patrulea, a cărui locaţie va fi stabilită în al doilea trimestru. O altă linie de investiţii va fi direcţionată spre consolidarea şi extinderea departamentului intern de design. Grupul Mobexpert va investi, de asemenea, în dezvoltarea liniilor tehnologice din fabrici, proiect căruia îi va fi alocată o sumă anuală de aproximativ 2 milioane de euro. Investiţiile totale ale grupului pentru 2007 sunt estimate la 12 milioane de euro.
Grupul Mobexpert este liderul pieţei de mobilier din România, prin cele două mărci ale sale: Mobexpert - hipermagazine şi magazine de mobilier de casă şi decoraţiuni, şi Mobexpert Office - mobilier pentru birou şi colectivităţi. Reţeaua Mobexpert numără 4 hipermagazine în Bucureşti, 1 hipermagazin în Braşov şi 27 de magazine în ţară, urmând ca anul acesta să se deschidă primul hipermagazin de mobilier din afara ţării, la Sofia (Bulgaria). În afara României, Mobexpert Office este prezent în Sofia (Bulgaria) şi în Belgrad (Serbia). De asemenea, exportă în Franţa, Germania, Olanda şi alte ţări.
Înfiinţat în 1993, Grupul Mobexpert are astăzi 4.500 de angajaţi (dintre care peste 3.500 în fabrici) şi mai cuprinde, în principal, 10 fabrici de mobilă, 5 firme de import şi de logistică şi compania de imobiliare Domus Mex. Înfiinţată în 2000, Domus Mex este societatea de investiţii imobiliare a Grupului Mobexpert şi proprietara tuturor clădirilor Grupului de pe teritoriul României. Compania Domus Mex a înregistrat cea mai dinamică evoluţie în cadrul Grupului.
Stil: Nucul revine în forţă
În ceea ce priveşte stilul, vor continua să domine formele simple, minimaliste, liniile drepte, detaliile puţine. Ca material, anul acesta revine în forţă nucul. A fost un material în mare vogă prin anii `70. În 2007, el apare declinat în variantele sale mai închise pe zona latină şi mai deschise pe zona germană, singur sau în combinaţii cu nuanţe de bej sau elemente de metal. Compoziţia alb-negru atrage din nou preferinţele publicului. După ce s-a aflat în tendinţe în ultimii doi ani, este probabil să genereze volume mai mari în 2007.
În zona canapelelor, pielea a continuat să ocupe o pondere importantă în vânzări în 2006. Ca noutate, anul acesta un accent important se va pune pe canapelele îmbrăcate în stofă valoroasă, de foarte bună calitate. Canapelele de piele vor continua să fie prezente în colecţiile Mobexpert, remarcându-se ca tendinţă pentru 2007 revenirea puternică a culorilor galben şi portocaliu.
Stilul de mobilier etnic-chic se va menţine
Un segment de mobilier care s-a dezvoltat bine în 2006, având o evoluţie bună începând cu 2004, şi care se va menţine pe un trend ascendent şi în anii următori este cel etnic-chic - elemente de mobilier cu influenţe coloniale, asiatice, feng-shui etc. Din acest segment, s-au impus, în mod special, decoraţiunile şi elementele de completare (oglinzi, măsuţe, dulăpioare etc. - produse singulare care pot completa ansambluri din cele mai diverse). Odată cu deschiderea Galeriei Mobexpert Băneasa, în 2006, acestor elemente de completare li s-a dedicat o zonă specială. Având în vedere că numărul acestora a crescut la aproape 4.000 de referinţe, din care peste 1.000 numai pe partea de mobilier - reprezentanţii Mobexpert au decis să aibă în vedere deschiderea unor astfel de zone dedicate în toate magazinele din reţea în 2007.
Dan Şucu, acţionarul majoritar al Mobexpert, a anunţat recent că îi va plăti Cameliei Şucu circa 40 de milioane euro pentru participaţiile deţinute de aceasta la firmele din cadrul grupului, tranzacţia fiind inclusă într-un acord de partaj al bunurilor celor doi, în cadrul divorţului.
La nivelul anului 2006, s-a înregistrat o tendinţă crescătoare la nivelul cererii de mobilier din segmentul superior pentru case de vacanţă. Se estimează că tendinţa îşi va continua trendul ascendent la nivelul anului 2007, previziune bazată pe estimările de creştere a veniturilor populaţiei în România şi regiunea balcanică.
Peste 80% din vânzările Mobexpert din anul 2006 au fost realizate în segmentul definit de stilul contemporan, potrivit unei analize Mobexpert. În cadrul acestei categorii se înscriu colecţiile urban, etnic-chic, natural şi cele care definesc tendinţele viitoare. Restul de 20% au fost vânzări din categoria clasic, un segment care se păstrează în această proporţie în ultimii ani.
Analiza Mobexpert, derulată pe baza rezultatelor din 2006, arată, de asemenea, o deplasare a opţiunilor clienţilor Mobexpert către categoriile medii şi înalte. Astfel, peste 60% din totalul vânzărilor a fost realizat în segmentul superior de preţ, distribuţia vânzărilor pe categorii de preţ fiind completată de 25% în segmentul mediu şi respectiv 15% în segmentul de preţ mai scăzut.
Anul trecut, mobilierul pentru casă a fost intens căutat în legătură directă cu dezvoltările de pe piaţa imobiliară. Opţiunile publicului din România şi din regiune s-au menţinut în registrul modern. Cele mai căutate elemente au fost lemnul, nuanţele inspirate din natură, detaliile care dau căldură căminului. Tendinţa este asemănătoare cu cea din ţările europene de origine latină: Franţa, Italia, Spania, spre deosebire de stilul caracteristic ţărilor nordice şi spiritului saxon unde predomină culorile mai reci şi se foloseşte mai mult metalul şi sticla.