Agroland Agribusiness, parte a grupului Agroland, vizează vânzări nete de 47,9 milioane de lei pentru anul 2022, EBITDA de 4,2 milioane de lei şi un profit net de 3,3 milioane de lei, potrivit unui comunicat al companiei, remis astăzi redacţiei.
Compania îşi propune să devină furnizorul principal pentru piaţa agriculturii ecologice din România până în 2023.
"În 2022 ne propunem să ne consolidăm poziţia pe piaţa agriculturii din România şi să devenim unul dintre cei mai importanţi furnizori de produse pentru fermierii care cultivă în regim ecologic. La nivelul companiei, avem stabilită o strategie axată pe mai multe paliere de dezvoltare, precum mărirea echipei, extinderea geografică, realizarea de parteneriate cu furnizori din România şi din străinătate şi lansarea unei game de noi produse din categoria pesticidelor, îngrăşămintelor şi nu numai. Cu toate acestea, ne aşteptăm ca în acest an să înfruntăm şi o serie de provocări, cele mai importante fiind cele legate de inflaţie şi creşterea costurilor în toate industriile, în special în domeniul energiei. Chiar dacă preţurile inputurilor agricole au crescut semnificativ, la categoria de produse fertilizanţi vedem o majorare a preţurilor de aproximativ 250%-300%, iar pentru fermieri nevoia de finanţare a crescut exponenţial, în acelaşi timp pe trendul actual de creştere al preţurilor produselor alimentare, înseamnă că şi fermierii se pot aştepta, la rândul lor, la o compensare în randament prin preţul crescut al produselor agricole din acest an," a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.
Cifrele vizate de companie în 2022 au fost publicate printr-un raport curent la Bursa de Valori Bucureşti ce prezintă bugetul de venituri şi cheltuieli al Agroland Agribusiness pentru anul curent. Compania continuă şi în acest an să îşi mărească echipa cu zece noi angajaţi, care vor contribui la extinderea afacerii prin deschiderea a două noi birouri şi depozite regionale, în Bucureşti şi Timişoara. Noile locaţii vor avea rolul de a mări aria de acoperire în regiunile Sud, Sud-Est şi Vest ale României. În prezent, Agroland Agribusiness activează în zona de Sud-Vest a ţării, respectiv în judeţele Dolj, Olt, Mehedinţi, Argeş, Teleorman, Vâlcea şi Gorj.
Tot anul acesta, Agroland Agribusiness are în vedere investiţii în divizia de retail prin dezvoltarea unei game de produse ecologice pentru fermierii mici şi gospodării - o parte din produse care sunt vândute către fermierii mari, dar şi pachete specializate, de dimensiuni reduse, potrivite pentru nevoile acestora. Ulterior, aceste produse vor fi introduse în reţeaua de magazine Agroland.
În ceea ce priveşte recuperarea creanţelor de la fermieri, compania va continua în 2022, ca şi în anii trecuţi, să acorde o atenţie sporită acestei activităţi. În momentul de faţă, datorită eforturilor depuse în această direcţie de-a lungul timpului, Agroland Agribusiness are o rată de recuperare a creanţor ridicată, de 99%, aspect ce contribuie la stabilitatea afacerii şi un flux de numerar solid.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.02.2022, 14:30)
Ca agronom va pot spune ca poți reduce cantitatea de azot cam cu 25-30% pe suprafață fără sa ai pierderi la recolta mai mari de 10%. Asta în primul an, în al doilea an nu mai merge deoarece rezervele de azot din patul germinativ se vor fi epuizat. Cum ii știu pe fermieri, nu se vor repezi sa cumpere aceleași cantități ca iarna trecută., asta dacă nu au stocuri.