amb Wine Company, parte a consorţiului austriac amb Holding şi compania fondatoare a Cramei LILIAC, a crescut cifra de afaceri pentru anul 2015 la 750.000 euro, faţă de 300.000 euro cumulată în anul anterior, depăşind astfel estimările cu mai mult de 100%, potrivit oficialilor companiei.
Înfiinţată în anul 2010, amb Wine Company a finalizat procesul de dezvoltare a Cramei LILIAC anul trecut, cumulând o investiţie totală de 7,5 milioane de euro, împărţită în 3 etape cheie: investiţie iniţială de 3 milioane euro realizată în anul 2011 în achiziţionarea şi cultivarea a 38 ha de vie în Transilvania, în regiunea Băţos (Mureş) şi 14 ha în Vermes Lechinta (Bistriţa-Năsăud), precum şi în dezvoltarea unităţii de vinificare; investiţii ulterioare de 1,5 milioane de euro, realizate în perioada 2012-2013, în dezvoltarea suprafeţelor de vie cultivate şi a facilităţilor de producţie; investiţie de aproximativ 2 milioane de euro în extinderea cramei, derulată în anul 2014 şi finalizată în prima parte a anului 2015.
În 2016, se află în derulare încă 1 milion de euro investiţii pentru achiziţii de noi echipamente.
Conducerea amb Wine are ca obiectiv o cifră de afaceri de 1,5 milioane euro în 2016, faţă de 750.000 euro în 2015.
Crama LILIAC se întinde pe 52 ha plantate în regiunea Băţos (Mureş) şi Vermes-Lechinta (Bistriţa-Năsăud). Structura plantaţiei (ha/soi): Sauvignon Blanc 10 ha, Merlot 6 ha, Pinot Noir 5,8 ha, Fetească Albă 5,8 ha, Fetească Regală 5,5 ha, Fetească Neagră 4,5 ha, Pinot Gris 4,5 ha, Muscat Ottonel 3,3 ha, Chardonnay 3,2 ha, Gewurztraminer 1,6 ha, Neuburger 1,40 ha .
Crama are o capacitate de producţie totală de 260.000 l, care va fi atinsă în acest an.
Volumul de sticle vândute a înregistrat un trend crescător constant, cu o creştere de 100%, atingând un prag de 150.000 sticle vândute în 2015. Conform statisticilor interne, vinul cel mai vândut a fost Sauvignon Blanc din gama premium, urmat de Rose Pinot Noir şi Nectar.
Gama de vinuri a Cramei LILIAC este destinată îndeosebi industriei HoReCa, însemnând 80% din volumul vândut, şi în prezent este listată în peste 400 de restaurante, atât din Bucureşti, cât şi din ţară. Restul de 20% din volumul total de sticle vândute se distribuie prin reţeaua IKA (Internaţional Key Account) şi retail tradiţional.
amb Wine Company exportă 10% din totalul producţiei în ţări precum Austria, Danemarca, Elveţia, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia şi Polonia şi estimează creşterea acestui procent cu încă 5% până la finalul anului 2016. Pentru anul următor, compania îşi propune să se extindă şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii.
Pe lângă hala de producţie vizitabilă, Crama deţine şi o cabană aflată la hotarul superior al podgoriei, punând la dispoziţia vizitatorilor o sală de degustare cu o capacitate de aproximativ 20 de locuri.
În septembrie 2015, crama Liliac a lansat vinurile din Gama Private Selection: Merlot 2013, Pinot Noir 2013 şi primul vin orange din România. Preţurile acestor vinuri se află în categoria premium cuprinse între 78 lei şi 150 lei.
Vedeta portofoliului este TITAN Fetească Neagră 2013, cel mai scump vin din România în acest moment, având un preţ de 500 lei.
1. Potential urias...
(mesaj trimis de Dr.WHO în data de 10.05.2016, 06:19)
Exportul de vin romanesc are un potential urias!!!...Dupa calcule ale specialistilor din industria de vinificatie, la nivel national, Romania, poate cu usurinta vinuri in valoare de peste 1 miliard de euro!!!!!