E.ON România împreună cu DRUID, companie specializată în tehnologie conversaţională, anunţă lansarea chatbotului Ioana, soluţie care să ofere mai multe opţiuni de interacţiune digitală cu clienţii, cum ar fi contractarea online a diferitelor tipuri de servicii oferite de E.ON, comunicarea şi preluarea informaţiilor pentru a obţine rapoarte personalizate, generarea de alerte referitoare la serviciile companiei, conform unui comunicat de presă.
Proiectul, care a fost implementat de Inform Lykos, a urmărit şi simplificarea accesului la informaţii existente în diverse platforme interne, astfel încât contractarea serviciilor să fie posibilă fără deplasarea fizică la magazinele E.ON pentru activarea contractelor.
IOANA este găzduită în portalul E.ON, la adresa https://www.eon.ro/myline/login, comunicând permanent cu platformele interne - aplicaţia E.ON Myline, aplicaţia de relaţii cu clienţii MS Dynamics 365 şi cu aplicaţia internă de document management. Astfel, IOANA poate accesa toate informaţiile şi istoricul clienţilor şi completează direct în sistemele interne datele despre clienţii nou contractaţi, notează sursa citată.
Pentru clienţii existenţi, IOANA oferă multiple opţiuni: contractare de servicii şi produse noi, administrare de cont. Pentru contractarea unui serviciu nou, cum ar fi un contract nou de gaze şi/sau electricitate într-o locaţie nouă faţă de cea existentă, IOANA cere doar confirmarea că datele de identificare pe care le ştie sunt cele reale, apoi oferă variantele de servicii.
Conform comunicatului, pentru clienţii noi, IOANA oferă informaţii despre serviciile E.ON. După alegerea serviciului dorit, IOANA ghidează utilizatorul prin toti paşii necesari unei înrolări complet digitalizate: solicită o poză cu buletinul, ultima factură de utilităţi şi contractul de proprietate, completează automat informaţiile de pe buletin şi factura de utilităţi şi cere confirmarea utilizatorului că informaţiile preluate sunt corecte. Integrarea între IOANA şi aplicaţia de document management permite salvarea tuturor informaţiilor despre client într-un dosar virtual al clientului, unul dintre beneficiile majore ale soluţiei.
Ioan Şandru, Digital & IT Director for Customer Solutions, E.ON, a declarat: "E.ON oferă o experienţă complet digitală, modernă, atât în relaţia cu clienţii existenţi, cât şi cu cei noi. Contractarea serviciilor se va face mult mai simplu şi rapid, în câteva minute, fără a mai fi necesară deplasarea fizică la un Centru de Relaţii cu Clienţii pentru activarea contractelor. IOANA va fi din ce în ce mai pregătită să răspundă şi altor tipuri de solicitări, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână."
"Mă bucur că am reuşit să extindem o colaborare tradiţională de peste 15 ani, cu o soluţie de digitalizare a unui proces important pentru E.ON. Sunt convins că experienţa modernă, conversaţională, va avea un impact pozitiv nu doar pentru contractarea serviciilor E.ON, dar şi pentru productivitatea angajaţilor din back-office", susţine Manolis Kontos, Managing Director, Inform Lykos.
La rândul său, Liviu Drăgan, CEO DRUID afirmă: "Nivelul de expertiză şi profesionalism arătat de Inform Lykos în proiectul E.ON, un proiect provocator din punct de vedere tehnologic, mă face să privesc cu optimism extinderea colaborării noastre în proiecte de digitalizare conversaţională şi spre alte pieţe, cum ar fi Grecia sau Austria. Beneficiile pe care le aduce o astfel de soluţie sunt uriaşe".
Proiectul, orchestrat şi implementat de Inform Lykos, a presupus analiza proceselor E.ON în relaţia cu clienţii, implementarea şi configurarea infrastructurii cloud, configurarea şi implementarea tehnologiei conversaţionale DRUID, integrarea cu LiveChat pentru rutare spre operatori umani dacă întrebările nu pot fi răspunse automat, instruirea agenţilor echipelor E.ON, implementarea soluţiei de arhivare a documentelor, integrarea cu sistemele interne E.ON, dar şi dezvoltarea şi rularea testelor funcţionale, de performanţă şi de stres.