Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) a semnat un contract cu compania de stat Salrom, monopolul producţiei de sare din România, un contract de 75,6 milioane lei (16,7 milioane euro), cu TVA, care vizează furnizarea de sare necesară deszăpezirii pentru iarna 2016-2017, a anunţat vineri administratorul drumurilor. Contractul include preţul sării şi transportul acesteia la toate bazele CNAIR din ţară.
"Menţionăm că CNAIR dispune de 400 de baze şi puncte de sprijin pentru deszăpezire pe sectoarele de drumuri naţionale şi autostrăzi în lungime de aproximativ 17.000 kilometri", se arată în comunicat.
Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a anunţat recent că autorităţile "sunt acoperite în totalitate" pentru deszăpezire şi există în stoc suficient material antiderapant pentru această iarnă, iar CNAIR va avea de la începutul anului viitor utilaje proprii pentru deszăpezire.
CNAIR a anunţat în octombrie că Salrom a depus, abia la a doua licitaţie, o ofertă pentru a furniza sarea necesară deszăpezirii drumurilor naţionale şi autostrăzilor în această iarnă.
În 7 octombrie, CNAIR a lansat o licitaţie pentru achiziţia a 250.000 tone de sare pentru deszăpezire pentru iarna 2016-2017, valoarea estimată a contractului fiind de 75,8 milioane lei (16,9 milioane euro), cu tot cu TVA.
CNAIR a fost nevoită să organizeze o nouă licitaţie deschisă privind achiziţia de sare pentru deszăpezire, doar pentru iarna 2016-2017, după ce singurul producător de sare din România, Salrom, nu a depus nicio ofertă la licitaţia anterioară, din iulie, pentru sarea necesară pentru următorii patru ani.
Licitaţia a fost lansată după eşecul unei licitaţii anterioare, în care CNADNR a încercat să cumpere sare pentru deszăpezire pentru următoarele patru ierni în acelaşi timp. La licitaţia de "sare pentru deszăpezire necesară în perioada 2016 - 2020", pentru totate cele şapte direcţii regionale: Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi şi Constanţa, valoarea estimată a contractelor era de 363,3 milioane lei (81,6 milioane euro).
Licitaţiile au eşuat, însă, după ce compania a primit, până la termenul limită din 29 iulie, o singură ofertă, pentru direcţia regională Cluj, de la o firmă de transport din Sălaj. Compania de stat Salrom a precizat, la solicitarea News.ro, că nu a participat la licitaţie din cauza "condiţiilor contractuale dezavantajoase pentru ofertant prevăzute în caietul de sarcini".