PENTRU PRIMELE NOUĂ LUNI ALE ANULUI Veniturile Purcari au înregistrat o creştere de 5%

G.U.
Piaţa de Capital / 16 noiembrie 2020

Veniturile Purcari au înregistrat o creştere de 5%

Purcari Wineries Plc ("Grupul"), una din cramele de frunte din Europa Centrală şi de Est, a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru 9 luni 2020, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Veniturile au înregistrat o creştere cu 5% în trimestrul 3, ajungând, pentru 9 luni ale 2020, la 138.3 milioane RON. EBITDA pentru această perioada a atins 44.2 milioane RON, reprezentând o marjă de 32%.

În primele 3 trimestre ale 2020, performanţa Gupului a fost susţinută de creşteri puternice în România +26%, Polonia +18% şi Ucraina +23%, toate având expunere semnificativă pe canalul de comerţ modern. Moldova şi China, care au fost disproporţionat de puternic afectate de pandemie în prima jumătate a anului, au o tendinţă de revenire fermă, înregistrând cel mai bun trimestru de vânzări de la început de an, notează sursa citată.

Grupul s-a confruntat cu condiţii climaterice nefavorabile, în special în lunile de vară, marcate de o secetă severă în Moldova. Drept urmare, recolta de struguri în ansamblu pe ţară a fost cea mai modestă din ultimul deceniu. Cu toate acestea, Grupul are stocuri suficiente să susţină planurile de creştere din 2021, considerând recolta extrem de puternică din 2018, precum şi stocuri mai mari decât cele planificate în 2020, influenţate de impactul Covid asupra cererii în acest an.

Potrivit comunicatului, datoriile nete ale Grupului au scăzut cu 15% la 30 septembrie 2020 în comparaţie cu sfârşitul lui 2019, îmbunătăţind şi mai mult raportul Datoriei nete la EBITDA pentru ultimele 12 luni până la 1.3 ori. Bilanţul puternic plasează Purcari într-o poziţie bună pentru ca Grupul să poată înfrunta eventuale deteriorări ale contextului macroeconomic, în special pe fondul unor noi posibile restricţii drastice în arealul de activitate al Grupului.

"Suntem încântaţi să revenim pe creştere în trimestrul trei şi suntem bine pregătiţi pentru sfârşitul de an, care sezonier este cea mai importantă perioadă pentru noi. Nu putem controla criza de sănătate ce afectează întreaga omenire, dar ştim că afacerile puternice, cum e şi cazul Grupului Purcari, îşi vor întări doar poziţiile de piaţă după aceste timpuri turbulente. Vom continua să investim şi să pregătim terenul pentru revenirea iminentă a pieţii" a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

România: Vânzările au accelerat în trimestrul 3 cu 27%, cumulând la 9 luni 2020 +26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Brandurile Purcari şi Crama Ceptura au atins în primele 9 luni 89% şi 73% din vânzările din 2019, înainte de a lua în calcul trimestrul 4, care sezonier este cel mai puternic. Bardar a crescut la 9 luni cu 51% deşi de la o bază de calcul mai mică.

Moldova: Fiind o piaţă cu cea mai mare expunere din Grup la segmentele HoReCa şi Duty-Free, nivelul de cerere rămâne încă modest, dar cu o tendinţă fermă de îmbunătăţire. Totuşi trimestrul 3 reprezintă cel mai bun trimestru din 2020 cu o creştere trimestrială de 3.4 ori la Purcari, 3.2 ori la Bardar şi de 1.4 ori la Bostavan. Estimăm o revenire lentă, considerând efectele negative continue ale pandemiei asupra canalelor de vânzări, cu excepţia celui de comerţ modern.

Polonia: Creştere susţinută de îmbunătăţirea mixului de produse. Consolidarea în continuare a poziţiei de lider a Grupului printre jucătorii de vin din

Moldova. Creştere puternică pe segmentul premium: +84% an de an pentru brandul Purcari, deşi de la o bază de calcul mai mică.

Asia: Tendinţă de revenire; trimestrul 3 este cel mai bun de la început de an, totuşi încă mai mic cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Sunt semne clare de reversare a tendinţei de scădere, dar incertitudinea persistă. Purtăm discuţii active cu parteneri noi şi existenţi pentru recuperarea nivelului de vânzări.

Cehia şi Slovacia: Recuperarea din trimestrul 2 a continuat şi în trimestrul 3, fiind susţinută de rezultatele bune ale campaniilor de trade cu principalii parteneri de distribuţie.

Ucraina: Vânzări în creştere pentru Bostavan +19% şi Purcari +28% anual, ultimul devenind din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor şi al formatorilor de opinie locali.

Ghidajul 2020

Considerând gradul înalt de incertitudine ca urmare a Covid-19, Grupul a suspendat din 21 aprilie 2020 ghidajul anual prezentat anterior. Vom reveni cu un eventual update al ghidajului când vizibilitatea apropo de dinamica consumului va deveni mai clară.

Conferinţa telefonică pentru investitori

Potrivit comunicatului, conferinţa telefonică pentru discuţii şi prezentarea rezultatelor pentru 9 luni 2020 va avea loc pe 17 noiembrie ora 15:00 PM EET, 14:00 PM CET. Anexate sunt Rezultatele Financiare pentru primele 9 luni 2020 şi Prezentarea pentru conferinţa telefonică.

Rapoartele financiare, înregistrările conferinţelor telefonice şi prezentările aferente sunt disponibile în secţiunea Relaţii cu Investitorii de pe site-ul corporativ.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. In criza oamenii consuma alcool.

    A crescut populatia betiva in taverne! 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6879
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9723
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.4124

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb