Sphera Franchise Group (SFG), companie ce operează lanţurile de alimentaţie publică Pizza Hut, KFC şi Taco Bell, a raportat pentru primul semestru din acest an un profit net la nivel consolidat de 5,2 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 22,36 milioane de lei în primul semestru din 2020, în condiţiile în care vânzările în restaurante şi-au revenit puternic cu o creştere anuală de 46%, la 444,54 milioane de lei, potrivit raportului emitentului remis, ieri, Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
În raport se arată că după o lungă perioadă de instabilitate cauzată de pandemia de coronavirus, Sphera Franchise Group a închis trimestrul second din 2021 cu rezultate record, înregistrând cel mai bun al doilea trimestru din istoria companiei, cu vânzări consolidate de 233,1 milioane de lei pe toate cele trei pieţe de activitate, o creştere de 119% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
"În ciuda restricţiilor în vigoare şi a limitărilor aferente restaurantelor la interior, restaurantele KFC prezente în România, Italia şi Republica Moldova, precum şi Taco Bell din România au prosperat în perioada aprilie - iunie 2021, înregistrând cele mai bune vânzări pentru acea perioadă a anului. Combinat cu un prim trimestru puternic al anului, Sphera Franchise Group a închis primul semestru din 2021 cu vânzări consolidate de 444,5 milioane de lei, o creştere de 46% faţă de primul semestru din 2020, EBITDA normalizat de 30,7 milioane de lei (+1.867%) şi un profit net de 5,2 milioane de lei (+123%)", arată compania.
Pe piaţa din România vânzările s-au ridicat la 394,8 milioane de lei, în creştere cu 46% faţă de primul semestru din 2020, vânzările din Italia s-au cifrat la 44,2 milioane de lei, în creştere cu 44%, iar cele din Republica Moldova au fost de 5,6 milioane de lei, în creştere cu 67%.
Totodată, potrivit SFG, în primele şase luni ale anului 2021, cheltuielile în restaurante au crescut într-un ritm mai lent decât cifra de afaceri, ajungând la 408,7 milioane de lei, o creştere de 37% faţă de primul semestru din 2020. Costurile cu alimente şi materiale au crescut cu 42%, ajungând la 143,5 milioane de lei, creştere despre care compania spune că a fost în primul rând determinată de volum.
"Mai mult, grupul a înregistrat o creştere cu 43% a cheltuielilor cu salariile şi beneficiile angajaţilor, în principal datorită creşterii activităţii în restaurante în trimestrul doi 2021 comparativ cu trimestrul dooi 2020 şi măsurilor limitate de ajutor primite de la stat. Costurile cu chiria au înregistrat o creştere temperată de 16%, ajungând la 34 milioane de lei, în timp ce grupul a continuat renegocierile în Italia, Republica Moldova, precum şi pentru locaţiile Pizza Hut din România. Redevenţele, legate direct de cifra de afaceri, au crescut cu 48%, ajungând la 26,5 milioane de lei, în timp ce cheltuielile cu publicitatea au crescut cu 39%, până la 20,1 milioane de lei. Deprecierea şi amortizarea a atins 18 milioane de lei, fiind în linie cu primul semestru din 2020. Alte cheltuieli operaţionale au crescut cu 39%, ajungând la 64,4 milioane de lei, determinate de o creştere cu 63% a cheltuielilor cu serviciile executate de terţi (în principal datorită creşterii volumului realizat prin platformele de livrare, o creştere a costurilor de 148% faţă de anul anterior, reprezentând 58% din cheltuielile cu terţii în primul semestru 2021, o creştere de 20 puncte procentuale comparativ cu o pondere de 38% înregistrată în primul semestru 2020), o creştere de 50% a cheltuielilor cu întreţinerea şi reparaţiile şi o creştere de 14% a costurilor cu utilităţile", potrivit SFG.
Astfel, în primele şase luni ale anului 2021, restaurantele grupului au înregistrat un profit din exploatare (în restaurante) de 35,8 milioane de lei, în creştere cu 437% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 6,67 milioane de lei.
De asemenea, cheltuielile generale şi administrative au crescut cu 4%, ajungând la 25,4 milioane de lei. În consecinţă, grupul SFG a înregistrat un profit din exploatare de 10,4 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 17,77 milioane de lei în primul semestru din 2020.
La data de 30 iunie, activele totale ale Sphera Franchise Group erau de 674,55 milioane de lei, în creştere cu 1,1% faţă de cele prinse în bilanţ la finele anului trecut, în timp ce datoriile totale au urcat cu 1,5%, până la 525,76 milioane de lei, pentru aceeaşi perioadă de raportare.
Sphera Franchise Group este unul dintre emitenţii de la BVB ce beneficiază cel mai mult de revenirea economiei şi intensificarea consumului. După ce a fost lovită sever de măsurile impuse de autorităţi pentru limitarea răspândirii pandemiei Covid-19, ceea ce s-a văzut şi în preţul acţiunii ce a atins minimul istoric de 11,9 lei în noiembrie anul trecut, acum, cotaţia SFG se află pe un trend ascendent clar.
Acţionarii companiei au aprobat la mijlocul lunii august distribuirea de dividende în sumă de 35 milioane de lei din profitul net nedistribuit al anilor 2019-2020, dividendul pe acţiune fiind de 0,9021 lei. Pentru a beneficia de dividende, investitorii trebuie să deţină acţiuni la data de 17 septembrie, ceea ce înseamnă că ultima zi în care pot fi cumpărate pentru a primit dividende este miercuri, 15 septembrie. Data plăţii este 30 septembrie.
La data de 30 iunie, Tatika Investments (Cipru) avea 28,23% din acţiunile SFG, Computerland România - 20,53% şi Wellkept Group (România) - 16,34%. Tatika Investments şi Wellkept Group sunt deţinute de Radu Dimofte, iar Computerland de Nicolae Badea.