Grupul american PepsiCo Inc a anunţat joi că intenţionează să reducă, cu un sfert, nivelul de zahăr din băuturile carbogazoase şi ceaiurile vândute în Uniunea Europeană şi de asemenea să lanseze mai multe snacks-uri nutritive până în 2025, în ideea de a atrage mai mulţi consumatori preocupaţi de sănătate pe cea de-a doua mare piaţă a sa, informează Reuters, citat de Agerpres.
În cadrul acestei iniţiative, compania intenţionează să utilizeze îndulcitori cu un conţinut redus de calorii, să lanseze snacks-uri sănătoase precum linia sa de popcorn PopWorks şi să introducă mărcile sale cu un conţinut redus de grăsimi, cum este gama Lay's Oven Baked, pe noi pieţe.
Producătorii de băuturi carbogazoase sunt presaţi să reducă nivelul de zahăr din băuturile lor, în special în Europa unde mai multe ţări au introdus taxe pe băuturile cu zahăr, sucurile de fructe şi apa aromată în ideea de a răspunde la creşterea obezităţii.
"Astăzi, în Europa, aproape una din trei băuturi pe care o vindem este fără zahăr şi credem că această tendinţă va continua să crească în timp", a spus directorul general de la PepsiCo Europe, Silviu Popovici.
Europa a fost responsabilă pentru aproape o cincime din vânzările totale realizate anul trecut de grupul PepsiCo, ceea ce înseamnă că este a doua mare piaţă regională după cea din America de Nord.
Compania intenţionează o reducere cu 25% a conţinutului de zahăr adăugat până în 2025 şi o reducere de 50% până în 2030 în băuturi precum Lipton Ice Tea şi 7UP vândute în Europa.
În plus, în ideea de a face din snacks-urile sănătoase categoria de produse alimentare cu cel mai rapid ritm de creştere în următorii patru ani, PepsiCo şi-a propus o creştere de peste zece ori a vânzărilor până în 2025 şi extinderea sa într-un portofoliu de un miliard de dolari în 2030.
UNESDA, organizaţia care reprezintă industria de băuturi carbogazoase din Europa, a anunţat marţi că va face eforturi pentru a reduce conţinutul de zahăr adăugat din băuturi cu 10%, ceea ce ar duce reducerea totală din ultimele două decenii la 33%.
PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 70 de miliarde dolari în 2020. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare şi băuturi, printre care 23 de branduri ce generează fiecare, anual, peste un miliard de dolari în vânzări de retail.
În România, Pepsi este reprezentată de Pepsi Americas, care a intrat pe piaţa locală prin preluarea Quadrant-Amroq Beverages, fostul îmbuteliator local al băuturilor PepsiCo, pe care l-a integrat în anul 2006. Compania este, în prezent, al doilea mare jucător de piaţa locală de soft drinks.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2021, 16:03)
Atentie contractele viitoare de zahar sunt in crestere.
Zaharul e dat sa se scumpeasca in urmatorii ani!
semnat comenturi "cretine"