Producătorul francez de băuturi spirtoase Pernod Ricard intenţionează să achiziţioneze de la Biggar & Leith brandul premium de gin italian Malfy, anunţă Reuters.
Tranzacţia vine într-un moment în care compania franceză, care este al doilea producător mondial de spirtoase după Diageo Plc. din Marea Britanie, se confruntă cu presiuni din partea fondului american de investiţii Elliott Management pentru îmbunătăţirea marjelor de profit şi a guvernanţei corporative.
Termenii financiari ai acordului nu au fost dezvăluiţi. Pernod a informat că tranzacţia ar trebui să fie încheiată în curând.
Malfy este o gamă de gin super-premium aromatizat, distilat de familia Vergnano din regiunea italiană Moncalieri din Piemont, şi vândut în Statele Unite, Marea Britanie şi Germania.
Producţia de gin Malfy se ridică la aproximativ 100.000 de cutii cu sticle de gin în fiecare an.
"Această achiziţie este conformă cu strategia noas-tră pe termen lung, de a investi în branduri cu potenţial puternic de creştere", a declarat Christian Porta, şeful diviziei Global Business Development din cadrul Pernod Ricard. Acesta a adăugat: "În conformitate cu lansarea planului nostru strategic «Transformă şi accelerează», vom continua să gestionăm în mod activ portofoliul nostru de mărci".
De la preluarea funcţiei de preşedinte - director executiv de către Alexandre Ricard, în 2015, Pernod a favorizat extinderea sa în sectorul spirtoaselor premium cu creştere rapidă.
Între timp, Pernod Ricard a vândut branduri pe care nu le-a considerat ca fiind de o valoare strategică pentru companie, precum Domecq şi Graffigna.