Casa de modă italiană de lux "Prada" SpA a raportat scăderea cu 43,8% a profitului său în cel de-al treilea trimestru fiscal şi avertizează că se confruntă cu o concurenţă sporită şi cu perspective economice incerte.
Câştigul net al "Prada" a fost de 74,47 milioane de euro în intervalul august - octombrie 2014, cu mult sub cifra anticipată de societatea de brokeraj CLSA (97 milioane euro) şi cea estimată de "JPMorgan Chase & Co." (112 milioane euro).
Vânzările totale ale companiei s-au diminuat cu 5,6% în intervalul de raportare, la 801 milioane de euro. Pe segmentul articolelor din piele, livrările "Prada" au scăzut cu 9,1%, dacă se iau în calcul fluctuaţiile de curs valutar.
Cererea de produse "Prada" în regiunea Asia Pacific - care generează mai bine de o treime din vânzările companiei - au slăbit din cauza perspectivelor economice incerte. Circa 10% din vânzările "Prada" sunt realizate în Hong Kong, iar vânzările retail din acest oraş au scăzut în octombrie, ca urmare a unor proteste desfăşurate în zonele sale comerciale.
Cifra vânzărilor "Prada" a fost afectată, de asemenea, de cheltuielile mai slabe ale turiştilor în Europa.