În localitatea Păuleşti, Prahova, s-a deschis Piaţa Artizante, un nou concept, revoluţionar, ce va transforma modul în care comunitatea locală interacţionează şi face cumpărături. Cu o investiţie iniţială de peste 1.2 milioane euro, finalizarea proiectului a necesitat suplimentări consistente ale bugetului. Se estimează că punctul de rentabilitate va fi atins după 1 an de zile, iar investiţia va fi recuperată după o perioadă estimativă de 5-7 ani. Inspirată de celebra Piaţă Torvehallerne din Copenhaga, Artizante se diferenţiază de piaţa tradiţională românească prin faptul că îşi propune să aducă oamenii împreună, într-un mediu prietenos, şi să contribuie la îmbunătăţirea calităţii vieţii prin oferta sa de produse, de la fermieri şi artizani locali, precum şi prin varietatea de mâncăruri preparate, gata de consumat.
"Acum 11 ani, am fost pentru prima dată în Danemarca şi am ajuns dintr-o întâmplare în Piaţa Torvehallerne. Impresionat de zumzetul şi diferenţa incredibilă între piaţa cu care eram obişnuit din România şi nivelul de artă pe care l-am întâlnit în piaţa de acolo, a început să mi se înfiripe ideea că puterea antreprenoriatului este incredibilă dacă Artizanii sunt lăsaţi să se exprime şi au un teren pregătit pentru a-şi atinge potenţialul. 11 ani mai târziu, reuşim să aducem acest concept în România, oferind un spaţiu unde oamenii se pot aduna împreună ca într-o societate, în acel loc unde îţi face plăcere să te vezi cu vecinii, cu alte persoane de calitate, să te poţi opri să bei un pahar de vin civilizat, în timp ce îţi faci cumpărăturile", spune Andrei Severin, investitor şi Managing Director.
Conceptul pieţei, de la design, la servicii, este gândit în jurul ideii de comunitate şi calitate a vieţii. Sigla este inspirată de motivul tradiţional al soarelui, dar poate fi interpretată şi ca o masă în jurul căreia stau oameni. Sigla şi brandingul au fost realizate de românul Sergiu Ghorghe, angajat în Danemarca, la una dintre cele mai apreciate agenţii la nivel mondial de branding. Conceptul avangardist le dă şi un nume celor care îşi doresc să fie alături de noua comunitate, o abreviere de la Piaţa Artizante: luand P-ul de la Piaţa şi Artizan de la Artizante, cei care se vor alătura acestei mişcări vor fi Partizani, care vor fi implicaţi în susţinerea pieţei şi a noului concept, astfel încât să ajungă să aducă un impact pozitiv în viaţa cât mai multor persoane (partizani).
Piaţa Artizante targetează 2 categorii mari de clienţi: familiştii care îşi vor dori să petreacă timp de calitate atunci când merg la piaţă şi gurmanzii. Artizante îşi propune să devină locul unde cetăţenii care locuiesc în nordul Ploieştiului şi în Păuleşti vor veni să se delecteze cu preparate extrem de gustoase şi locul unde vor veni să îşi facă cumpărăturile, datorită unui nivel foarte ridicat de calitate al produselor. Selecţia de Artizani (cei care vând produse în piaţă) a fost făcută după un set strict de criterii, evaluate de o comisie.
"Dimensiunea totală a construcţiei este de 2.000 mp, la parter şi o zonă de terasă şi teren de joacă de 300 mp, precum şi peste 70 locuri de parcare. În Piaţa Artizante veţi găsi cel puţin 3 genuri diferite de bucătărie: americană, arăbească, românească, dar veţi putea mânca şi îngheţată sau servi o cafea de specialitate. Vom avea o diversitate bogată de fructe, legume, dulceţuri, flori, lactate, îngheţată şi prăjituri artizanale. În cadrul pieţei va funcţiona şi o brutărie renumită şi o farmacie", arată Andrei Severin.