Flaro Sibiu va produce în 2007 peste 400.000 de componente pentru mai multe branduri auto consacrate la nivel mondial. Afacerea companiei sibiene pe acest segment va genera în acest an venituri de peste 1 mil.euro.
Pentru marci precum Jaguar, Volvo, DaimlerChrysler si Volkswagen, Flaro va produce subansamble destinate sistemului electric si de transmisie (cutie viteze automata) a automobilelor, subansamble produse cu ajutorul unor echipamente tehnologice de mare precizie si cu productivitate ridicata, ce presupun o calitate deosebita a lucrarii. "In industria auto, orice componenta este extrem de importanta, pentru ca un lant rezista atat de mult cat rezista cea mai slaba veriga a sa" - precizeaza administratorul unic Flaro, Ani Capatina, explicand importanta acestor componente.
Procesul de selectionare a companiei ca furnizor pentru industria auto si nu numai implica o perioada de la 2-3 luni de la primul contact, pana la aproximativ 1 an de zile, timp in care se deruleaza pre-audituri, negocieri, transfer de productie, serii zero, omologari etc.
"Suntem certificati de 5 ani (ISO 9001/2000) conditie minima obligatorie ca subfurnizor de componente pentru industria auto. Avem ca obiectiv pentru sfarsitul lui 2007, inceputul lui 2008 si certificarea TS 16949, specifica furnizorilor directi pentru industria auto" - declara Ani Capatina.
Compania sibiana este auditata periodic de catre TUV CERT si de asemenea, de catre unii dintre cei mai importanti clienti din industria auto si electrotehnica: Kuhnke, Vimar, Harting, Moeller.
Industria auto internationala nu este singurul segment in care Flaro activeaza. Compania a investit si in industria electrotehnica - domeniu in care Flaro prognozeaza in acest an venituri de peste 2,5 milioane euro.
"Ne focusam pe dezvoltarea afacerilor din industria auto si electrotehnica. Vom investi peste 600.000 euro in achizitionarea de echipamente tehnologice noi, care vor mari simtitor capacitatea de productie in ceea ce priveste injectia de mase plastice si prelucrari mecanice", precizeaza Ani Capatina.
Pentru 2007, Flaro isi propune, de asemenea, sa isi extinda portofoliul de clienti ce activeaza atat pe piata industriei auto cat si electrotehnica, printre acestia numarandu-se Emerson si compania franceza FCI.
*•
Flaro activeaza pe piata romaneasca din 1922, fiind un brand 100% romanesc, cu o traditie de peste 80 de ani. Pasii semnificativi in evolutia Flaro au fost: restructurarea companiei - perioada 90"-96", urmata de privatizare in anul "97.
Perioada imediat urmatoare a marcat o dezvoltare intensiva, patrunderea pe noi piete (industria electronica, electrotehnica si auto, accesorii textile, produse de mercerie si uz gospodaresc) si, in 2005, intrarea in Grupul RTC.
Despre Grupul RTC
RTC Holding este unul dintre cele mai mari grupuri de retail si distributie din Romania si cuprinde 8 divizii de business: Diverta (retail de carte, muzica/film, IT si papetarie), Proffice (distributie de produse pentru birou si IT), ProCA (distributie specializata de IT), Rafar (retail haine, incaltaminte si cosmetice in franciza), Rimobi (dezvoltari si proprietati imobiliare), Flaro (productie subansamble de plastic, mobilier si produse de birou), TCE (cargo, curierat si logistica) si Sistec-SBsol (dezvoltare software).
Grupul RTC a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 261 milioane euro, inclusiv PayStore. Pentru anul 2007, estimarile financiare indica o crestere cu 20 de procente a rulajului, dar scade la 250 milioane euro, ca urmare a vanzarii PayStore.