Programul factory by Raiffeisen Bank, lansat în urmă cu şase ani pentru a sprijini antreprenorii aflaţi la început de drum, a depăşit borna de 500 de business-uri finanţate, valoarea totală a finanţărilor fiind de aproximativ 28 milioane de euro, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatuluji, din 2018 şi până în prezent în platforma factory au fost înscrise peste 1500 de business-uri, iar dintre acestea 900 au fost selectate pentru etapa finală a interviului.
Suma medie accesată de antreprenori a fost de 39 mii euro per business, bani necesari în principal pentru investiţii (55%), dar şi pentru capital de lucru (45%).
Prin intermediul programului factory by Raiffeisen Bank, compania sprijină business-uri din domenii tot mai variate. Astfel, 28% dintre afacerile creditate vin din zona de producţie, 14% din HORECA, 10% din IT&C, 10% din Servicii, 10% din Sănătate, 6% din Educaţie şi 22% alte tipuri de business-uri (Comerţ, Entertainment, Turism, etc).
În ceea ce priveşte profilul beneficiarilor, vârsta medie a finaliştilor este de 38 de ani, iar majoritatea sunt din Bucureşti - Ilfov (46%). De asemenea, din totalul business-urilor creditate 34% sunt reprezentate exclusiv de antreprenoriatul feminin.
"În cei 6 ani de la înfiinţarea factory am avut ocazia de a evalua peste 1.500 de proiecte, experienţă care ne-a perfecţionat capacitatea de a lua decizii de finanţare informate, chiar şi acolo unde nu există un istoric de business. Toate aceste interacţiuni cu antreprenorii ne-au ajutat să fim la curent cu noile modele de business şi să devenim mai pregătiţi în a-i sprijini. Iar faptul că 1 din 3 aplicanţi la factory by Raiffeisen Bank a primit finanţare reprezintă o dovadă în plus că, dacă ai încredere în ideea ta de business, ea poate deveni realitate", a declarat Bianca Chişulescu, Program Manager, factory by Raiffeisen Bank România.
Programul factory by Raiffeisen Bank este deschis pe tot parcursul anului şi nu are o perioadă limită de înscriere a proiectelor. De asemenea, pentru a accesa finanţarea nu se solicită garanţii financiare sau istoric de business.
Factory are 3 piloni de dezvoltare, prin care să răspundă atât business-urilor aflate în stadiul de idee, cât şi celor aflate în proces de scalare: