PSA Peugeot Citroen a închis, astăzi, fabrica de la Aulnay (Franţa), care a produs peste 8,5 milioane de automobile în cei 40 de ani de activitate şi a avut, în perioada de apogeu, până la 3.300 de angajaţi, relatează Bloomberg.
Tanja Sussest, liderul celui mai mare sindicat al angajaţilor fabricii, a declarat: "Se încheie un capitol în istoria comunităţii Aulnay".
Încă de anul trecut, compania a anunţat că va închide fabrica, în cadrul unui plan de restructurare, ce vizează reducerea capacităţii de producţie în Europa, regiune unde vânzările de automobile s-au prăbuşit la minimul ultimilor 20 de ani în urma crizei financiare şi economice.
Philippe Dorge, directorul de resurse umane al Peugeot, a declarat: "Decizia de a închide fabrica de la Aulnay a fost una dificilă, dar curajoasă şi esenţială având în vedere scăderea pieţelor şi surplusul de capacitate de producţie din Europa", informează sursa citată.
Producătorul auto a oferit, potrivit sursei citate, compensaţii financiare angajaţilor disponibilizaţi la Aulnay şi a promis că îi va ajuta să-şi găsească alte locuri de muncă. Peugeot a precizat că 2.700 dintre cei 3.000 de angajaţi permanenţi ai fabricii au găsit deja sau urmează să obţină în scurt timp alte joburi, fie în interiorul grupului, fie la alte firme. Cu toate acestea, sindicatele susţin că 1.100 de angajaţi de la Aulnay îşi caută încă de muncă.
Industria auto din Europa traversează o perioadă de criză. Vânzările au scăzut la minimul ultimilor 20 de ani, iar capacitatea de producţie de pe continent, inclusiv cea a Rusei, de 26 milioane automobil pe an, depăşeşte cererea cu aproximativ 7 milioane de unităţi, potrivit datelor companiei de cercetare IHS, prezentate de Bloomberg.
Astfel, adaptarea producţiei la cerere ar presupune închiderea altor 18 fabrici europene de mărimea celei de la Aulnay.