Talabat Holding Plc, una dintre cele mai mari companii de livrare de mâncare din Orientul Mijlociu, a atras două miliarde de dolari în cea mai mare ofertă publică iniţială (IPO) din Emiratele Arabe Unite, din acest an, însă debutul său la Bursa din Dubai a fost dezamăgitor, anunţă Bloomberg.
Acţiunile Talabat - divizie a companiei germane Delivery Hero SE, au încheiat sesiunea de debut, din 10 decembrie, în scădere cu 6,9%, la 1,49 dirhami (0,41 dolari), după ce crescuseră cu 7,5% în timpul zilei. Preţul IPO stabilit de compania-mamă a fost de 1,60 dirhami. Capitalizarea de piaţă a companiei se apropie de 10 miliarde de dolari.
Performanţa slabă de marţi a venit în ciuda unui IPO care a oferit o cotă semnificativă, de 20% din companie, pe fondul cererii puternice din partea investitorilor ancoră. Oferta publică a fost cea mai mare din sectorul tehnologic şi din regiunea Golfului, în 2024, potrivit datelor Bloomberg.
La finele lunii trecute, Delivery Hero a decis să crească pachetul scos la vânzare la 20%, de la 15%, invocând o cerere semnificativă din partea investitorilor internaţionali şi regionali. Emirates NBD Capital PSC, JPMorgan Securities şi Morgan Stanley au fost coordonatorii globali ai ofertei. Abu Dhabi Commercial Bank, Barclays, EFG-Hermes, First Abu Dhabi Bank, Goldman Sachs, ING Bank şi UniCredit au fost bookrunners în cadrul tranzacţiei.
"Delivery Hero intenţionează să păstreze o poziţie majoritară indirectă pe termen lung în Talabat", a precizat compania-mamă.
IPO-ul Talabat a venit pe fondul unui val de listări în Orientul Mijlociu, unde firmele au strâns aproximativ 10 miliarde de dolari din vânzările de acţiuni noi în 2024. Cu toate acestea, unele tranzacţii mari recente au avut debuturi slabe. Lanţul de hipermarketuri Lulu Retail a strâns 1,7 miliarde de dolari într-o ofertă la Abu Dhabi, luna trecută, la scurt timp după un IPO de 2 miliarde de dolari lansat de o divizie a companiei energetice de stat din Oman.
Fondată în 2004 în Kuweit, Talabat operează în opt ţări - Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Oman, Qatar, Egipt, Iordania, Irak şi Bahrain. Compania şi-a consolidat poziţia în regiune, ajutată de achiziţia de către Delivery Hero a afacerii de livrare de alimente a companiei indiene Zomato în Emiratele Arabe Unite, în 2019, şi a platformei de băcănie online InstaShop în 2020. Compania avea peste şase milioane de clienţi activi în septembrie.
Delivery Hero a intrat pentru prima dată în Orientul Mijlociu în 2015, când a cumpărat Talabat de la grupul german de comerţ electronic Rocket Internet, care îl achiziţionase pentru aproximativ 150 de milioane de euro (158,52 milioane de dolari) la începutul aceluiaşi an.
Opinia Cititorului