Anul 2010 a reprezentat debutul pe piaţa românească a unei tehnologii foarte noi - 3D, arată un comunicat remis redacţiei.
Prezentă la nivel global în cadrul mai multor categorii de produse, cum ar fi camerele video, camerele foto şi televizoarele, în România această tehnologie a fost promovată exclusiv prin intermediul televizoarelor cu ecran plat.
Astfel, în 2010 în panelul GfK Retail and Technology au fost înregistrate vânzări de aproximativ 1400 de televizoare 3D. Dintre acestea, numai 200 de bucăţi sunt plasme, restul LCD. În continuare, dinamica accentuată a acestui segment de nişă a propulsat vânzările primelor două luni ale anului 2011 la aproximativ 550 de bucăţi.
"În acest context, putem spune că interesul pentru 3D se va menţine şi anul acesta. Cel mai probabil, în România ne putem aştepta la un volum de cel puţin trei ori mai mare decât cel înregistrat în anul 2010", afirmă Ciprian Hatneanu, director GfK Retail and Tehnology România.